عضو هیأت مدیره مرغداران گوشتی کشور:

عرضه مرغ با تقاضای مصرف همخوانی ندارد

یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ این است که پیش‌بینی‌ها برای عرضه مرغ و تقاضا در بازار مصرف به نقطه مثبت و سر به سر نرسید.

عطاءالله حسن‌زاده عضو هیأت مدیره مرغداران گوشتی کشور گفت: مقرر شده بود هر کیلوگرم مرغ تا ۷۸هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد که اکنون به ۹۰هزار تومان هم رسیده است.

او افزود: باتوجه به بالا رفتن قیمت گوشت و برخی مواد پروتئینی دیگر، مصرف مرغ بیشتر شد و پیش‌بینی‌ها برای عرضه و تقاضای مرغ به نقطه مثبت یا سر به سر نرسید.

عضو هیأت مدیره مرغداران گوشتی کشور ادامه داد: عرضه و تقاضای مرغ اکنون همخوانی ندارد و بالا رفتن هزینه‌ها نیز مزید بر علت شده است تا قیمت مرغ افزایش یابد.

حسن‌زاده گفت: جوجه یک روزه با قیمت مصوب نیز در اختیار مرغداران قرار نمی‌گیرد و هر قطعه جوجه ۱۶ تا ۱۷هزار تومان قیمت دارد که این موضوع نیز هزینه اضافی به مرغدار تحمیل کرده است.

او افزود: وقتی برای مرغ قیمت مصوب تعیین می‌شود نهاده‌های مورد نیاز  نیز با قیمت مصوب و به موقع در اختیار تولیدکنندگان باید قرار بگیرد.

عضو هیأت مدیره مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در تیر ماه امسال انجام شده است پیش‌بینی کرد چنانچه نهاده‌ها به موقع در اختیار مرغداران با قیمت مصوب قرار بگیرد در مردادماه عرضه و تقاضای مرغ برابر یا حتی بیشتر شود.

برچسب ها: قیمت مرغ ، گرانی مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار