تایوان از دومین روز رزمایش بزرگ چین خبر داد

مقامات تایوانی اعلام کردند که چین با برگزاری رزمایش‌های متوالی در حال افزایش فشار نظامی خود بر این جزیره‌ست.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر این نکته که فشار نظامی چین در حال افزایش است گفت: نیروی هوایی و دریایی چین برای دومین روز رزمایش بزرگی را با جنگنده‌ها، بمب افکن‌ها و ناو‌های خود در نزدیکی جنوب و جنوب غرب تایوان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۳۰ فروند هواپیمای چینی از جمله جنگنده‌های J-۱۰ و J-۱۶ را بر فراز دریا شناسایی کرده است که از این تعداد ۲۳ فروند از خط میانه عبور کرده یا وارد حریم هوایی جنوب شرقی و جنوب غربی جزیره شده اند.

این وزارتخانه گفت که هواپیما‌های نیروی هوایی چین در هماهنگی با کشتی‌های این کشور برای انجام آموزش‌های مشترک در جنوب تایوان عمل می‌کردند و چهار کشتی جنگی چین در "گشت زنی‌های آمادگی رزمی" آن‌ها را پشتیبانی می‌کردند.

چین که تایوان را بخشی جدانشدنی از سرزمین اصلی خود می‌داند در سه سال گذشته به صورت منظم جنگنده‌های خود را وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان کرده تا این جزیره را مجبور کند حق حاکمیت چین را بپذیرد.

چین همزمان با تنش‌آفرینی آمریکا در تایوان  از اوت سال گذشته میلادی و در آوریل ۲۰۲۳ مانور‌های نظامی پیرامون تایوان برگزار کرد و به صورت منظم جنگنده‌های خود را به تنگه تایوان اعزام می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار