معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

مرغ مازاد بازار برای اربعین باید ذخیره‌سازی شود

معاون استاندار ایلام گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین اقدامات لازم برای ذخیره‌سازی و تامین مرغ برای آن ایام در دستور کار قرار گیرد.

شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام امروز در نشست تنظیم بازار استان گفت: اکنون آرامش بر بازار مرغ حاکم است و نگرانی از نظر تامین مرغ در استان نداریم.

وی افزود: این در حالی است که در بسیاری از استان‌های کشور مشکل تامین مرغ وجود دارد و مازاد به استان‌های دیگر صادر می‌شود که نیاز است. با توجه به در پیش بودن اربعین اقدامات لازم برای ذخیره‌سازی و تامین مرغ برای آن ایام در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از راه‌اندازی مرکز عرضه مستقیم مرغ در بازار ایلام خبر داد و گفت: این مرکز با توجه به مصوبات قبلی به منظور عرضه مستقیم مرغ از درب کشتارگاه به مردم در دستور کار قرار گرفته است و در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

عباسی در ادامه با انتقاد از وضعیت کشتار غیر‌مجاز دام در استان اظهار داشت: دامپزشکی استان باید پیگیر و ناظر کشتار‌ها باشد و با ساماندهی کشتار‌های غیر‌مجاز از انتشار بیماری‌های مشترک دام و انسان جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: افراد سرمایه‌گذار که متقاضی احیای کشتارگاه کوچک مقیاس هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه کسب و کار مجوز‌های قانونی را اخذ کنند.

عباسی افزود: جهاد کشاورزی، صمت، دامپزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط نشستی به منظور تعیین تکلیف قیمت کشتار دام برگزار و تصمیمات لازم را در آن نشست اتخاذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
مرغ و گوشت ؟!دیگه کم کم مزه مرغ و گوشت و ماهی داره از ذهن بچه هامون پاک میشه ...