ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزشکاران و فعالان حوزه ورزشی استان تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار می‌گیرند.

رسول چراغ سحرمدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان و کمک مربیان، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم ها، امور خدمات حمل و نقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی ارتباط شغلی دارند می‌توانند از حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

چراغ سحر در پاسخ به لزوم معرفی متقاضی بیمه از طرف کارفرما یا کفایت داشتن کارت ورزشی، گفت: کارت ورزشی معتبر کفایت می‌کند.

وی با اشاره به محاسبه مبلغ بیمه برای این گروه ها، گفت: بیمه به ۲ شکل بیمه انجام می‌شود یکی کارفرمایی است که هیات‌های ورزشی و باشگاه ها، با معرفی اسامی بیمه انجام می‌شود و نمونه دیگر بیمه انفرادی در قالب مشاغل آزاد است که این گروه مشمول بیمه حوادث می‌شود و از خدمات بیمه استفاده می‌کنند.

چراغ سحر افزود: ورزشکاران متقاضی بیمه انفرادی خویش‌فرمایی با ارایه مدارک مربیگری، نیازی به معرفی از طرف هیات‌ها ندارند و صرف ارایه مدارک کفایت می‌کند.

وی با اشاره به شیوه محاسبه بیمه گفت: ۳۰ درصد از طرف کارفرما (۲۳درصد) و بیمه شده (۷درصد) پرداخت می‌شود و مابقی را تامین اجتماعی تقبل می‌کند.

مدیر کل تامین اجتماعی با اشاره به شاکی هیات‌های ورزشی مبنی بر نداشتن بودجه برای بیمه کردن ورزشکاران، گفت: هیات هم درآمد و هم بودجه و لو ناچیزی دارند لازم است از این فرصت فراهم شده به صورت مطلوب بهره‌مند شوند.

بیمه تابع حقوق و دستمزد است

چراغ سحر اضافه کرد: برخی از افراد ساعتی یا پاره وقت همکاری می‌کنند، ولی کسانی که تمام وقت هستند و مرتب با هیات‌های ورزشی همکاری دارند لازم است از این فرصت بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بیمه تابع حقوق و دستمزد است و براساس قانون هر کسی به میزان دریافت حقوق، بیمه نیز پرداخت می‌کند

مدیر کل تامین اجتماعی گفت: برخی از هیات‌های ورزشی شاکی هستند که مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستیم در صورتی که به شکل ساعتی و درصدی ورزشکاران را بیمه کرده و بیمه اغلب فعالان ورزشی بلاتکلیف است.

چراغ سحر با اشاره به بلاتکلیفی افراد شاغل در مجموعه ورزشی "تختی" یاسوج، گفت: مربیان، ورزشکاران و حتی افراد زیادی اعم از خانم و آغاز با هیات‌ها همکاری و در آن مجموعه شاغل هستند و هیچکدام از آن‌ها از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند.

وی با ضرورت ارایه خدمات بیمه به خصوص به ورزشکاران، گفت: چند سال پیش مربی خانمی از همین مجموعه ورزشی فوت کرد و هیچ بیمه‌ای حوادثی به ایشان تعلق نگرفت بنابراین لازم است همه فعالان ورزشی از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی گفت: جلسه‌ای با مدیر کل ورزش و جوانان جلسه‌ای برگزار می‌شود که اسامی و آمار افراد شاغل و مربیان و ورزشکاران را ارایه کنند و هم بتوانیم این گروه از جامعه را تحت پوشش بیمه خدمات تامین اجتماعی قرار دهیم.

در این استان هم اکنون ۳۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۵۰ رشته ورزشی و در قالب ۴۸ هیات ورزشی در استان و ۴۰۱ هیات ورزشی در شهرستان ها، فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.