افزایش ۲۶ درصدی دریافت اظهارنامه مالیاتی در استان اردبیل

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: امسال دریافت اظهارنامه مالیاتی حقیقی در این استان ۲۶ درصد افزایش داشته است.

داریوش سرخانی مقدم  با بیان اینکه پارسال اظهار نامه مالیاتی ۷۸ هزار شخصیت حقیقی مربوط به سال ۱۴۰۰ در این استان وصول شد، گفت: امسال ۹۸ هزار و ۸۰۰ اظهار نامه مالیاتی در استان دریافت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل می گوید: تغییر روش مالیات ستانی و اصلاح شیوه‌های مالیاتی، استفاده از سامانه فروشگاهی و اطلاعات حساب دستگاه کارتخوان مودیان در راستای عدالت مالیاتی سبب افزایش تعداد اظهارنامه‌های تسلیم شده از سوی اشخاص حقیقی شده است.

به گفته او، امسال از ۹۸ هزار و ۸۰۰ اظهارنامه مالیاتی دریافت شده ۷۳ هزار نفر از مودیان به محاسبه مالیات خود توسط اداره کل امور مالیاتی استان تمکین و به نوعی به این اداره کل اعتماد کردند که بیانگر همکاری و تعامل بسیار خوب مالیات دهندگان با این مجموعه است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه پارسال در مجموع ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مالیات از افراد حقیقی و حقوقی در این استان وصول شد، گفت: از این میزان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مالیات از اشخاص حقیقی و خصوصی، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مالیات از اشخاص حقوقی و هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز مالیات غیرمستقیم از جمله مالیات بر ارزش افزوده و عوارض خروج از کشور بوده است.

سرخانی مقدم می گوید: سهم استان اردبیل امسال از در آمدهای مالیاتی ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که امیدواریم با همکاری فعالان اقتصادی استان این امر تحقق یابد.

او با تاکید بر این نکته که پایه‌های مالیاتی صرفا مشاغل نیست، گفت: درآمدهای مالیاتی از طرق مختلف از جمله از اشخاص حقیقی و حقوقی، ارثیه، مالیات ارزش افزوده و مصرف و شماره‌گذاری خودرو وصول می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار