کاهش آمار زایمان های سزارین در قم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از کاهش آمار زایمان‌های سزارین در استان قم خبر داد.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر مجید محبی گفت: در استان قم با توجه به کار‌هایی که صورت گرفته آمار سزارین رو به کاهش یافته و در سه ماهه نخست ۱۴۰۲ این آمار کاهشی بسیار محسوس‌تر بوده است.

او گفت: مادران عزیز نگران زایمان طبیعی نباشند، به خصوص مادرانی که بارداری اول و زایمان اول آنهاست، مطمئن باشند با توجه به توصیه‌هایی که متخصصان امر دارند، زایمان طبیعی بسیار سالم‌تر از زایمان به صورت سزارین است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی قم در حال تلاش هستیم تا بتوانیم مسائل زایمان طبیعی را در مراکز بیمارستانی گسترش دهیم و از سوی دیگر بخش‌های زایمان‌های بی درد نیز راه اندازی و فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۵۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
وای به شما که نمی‌گذارید مردم خودشون نوع عمل و درد کشیدنشون رو هم انتخاب کنند. با این کارتون میخواهید مثلا باعث فرزنداوری بیشتر بشید ؟!؟!من که اصلا بچه نمیارم
Iran (Islamic Republic of)
حاجیلو
۱۰:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
سلام بنده خانومم باردار هستن وبا توجه به اینکه سزارین ممنوع کردن بنده و خانواده دچار استرس هستیم و این امر باعث شده که مجبور بشیم به تهران مراجعه کنیم .از طرفی بهده نمیخوام که خانومم بصورت طبیعی زایمان کنن. و همسر بنده و سایر خانومها دچار استرس شده اند واین خطرناک هستش. ممنون میشم پیگیری کنید که سزارین انجام بشه.واین موضوع باعث ترس این میشود که اصلا به فکر فرزند دوم و سوم نباشیم.لازم بذکر است که دکترهای ما برای سزارین زیر میزی زیادیم میگیرن درصورتی که نباید بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
حاجیلو
۱۰:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
سلام بنده خانومم باردار هستن وبا توجه به اینکه سزارین اختیاری ممنونع کردن بهده و خانواده دچار استرس هستیم و این امر باعث شده که به تهران مراجعه کنیم .از طرفی بنده نمیخوام که خانومم بصورت طبیعی زایمان کنن. وهمسر بنده و سایر خانومها دچار استرس شده اند و این خطرناک هستش. ممنون میشم پیگیری کنید که سزارین انجام بشه.و این موضوع باعث ترس این میشود که اصلا به فکرد فرزند دوم و سوم نباشیم.