اقدامات اداره فضای سایبری چین بر کنترل محتوای اینفلوئنسرها در چین

کنترل بر محتوای تولیدی اینفلوئنسرها در چین تشدید شد.

نهاد تنظیم‌گر فضای سایبری چین در آخرین دستورالعمل‌های نظارتی خود برای شرکت‌های فناوری، کنترل محتوای تولیدی از سوی اینفلوئنسر‌ها را تشدید کرده است.

اداره فضای سایبری چین، در تازه‌ترین دستورالعمل‌های اعلامی خود، پلتفرم‌های آنلاین را موظف کرد، برای نظارت و تعلیق حساب‌های کاربرانی که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند یا به موضوعات داغ به شیوه‌ای مضر می‌پردازند، اقدام کنند.

دستورالعمل‌های جدید سیزده‌گانه، جزئیات خاصی درباره نوع محتوایی که غیرقانونی یا مضر تلقی می‌شود، بیان نکرده؛ اما گفته است که این مسئولیت ارائه‌دهندگان پلتفرم است که مدیریت خود را بر این حساب‌ها تقویت کرده و افزایش دهند.

از جمله الزامات ذکر شده، لزوم تأیید بهتر حساب‌ها و برچسب‌گذاری شایعات، محتوای بحث‌برانگیز و افزایش استفاده از الگوریتم برای مقابله با شایعات است. این سند به مدیران پلتفرم‌ها دستور می‌دهد، تولیدکنندگان محتوا در حوزه‌هایی از جمله امور مالی، آموزش، رسانه و بهداشت عمومی را با دقت بررسی و تأیید کنند.

این آخرین مورد از مجموعه اقدامات اداره فضای سایبری چین برای افزایش کنترل پلتفرم‌های فناوری از جمله «بایت‌دنس»، «تنسنت» و «وایبو»، محسوب می‌شود. این نهاد همچنین پیش‌تر از انتشار پیش‌نویس دستورالعمل‌هایی که ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین را ملزم به مبارزه با قلدری مجازی می‌کرد، خبر داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار