۲ بنگاه معاملاتی در الهیه مشهد پلمب شدند

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: ۲ واحد بنگاه معاملاتی املاک متخلف در منطقه الهیه این کلانشهر پلمب شدند.

محسن صیادی گفت: در راستای نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک در شهر مشهد با هدف ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه و در قالب راه‌اندازی گشت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی، امروز منطقه قاسم آباد و الهیه مورد رصد و پایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به تذکر‌های بسیار به بنگاه‌های معاملات املاک، باز هم شاهد تخلفات متعدد در میان بعضی از این واحد‌های صنفی هستیم.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: از جمله این تخلفات می‌توان به دریافت حق‌الزحمه مازاد، عدم صدور کد رهگیری، عدم نصب نرخ‌نامه و عدم درج حق‌الزحمه در اجاره‌نامه و مبایعه‌نامه بودیم.

او با اشاره به پلمب ۲ واحد متخلف در منطقه الهیه اظهارکرد: در گشت امروز تعداد پنج پرونده بازرسی تنظیم شد که در اسرع وقت به تعزیرات ارسال می‌شود.

صیادی اضافه کرد: بازرسی اتاق اصناف این نظارت‌ها را با شدت بیشتری در روز‌های آینده ادامه و با متخلفان برخورد جدی تری خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به نرخ نامه اتحادیه املاک که به تازگی نیز مصوب و به اتحادیه ابلاغ شده است، حق الزحمه انجام معامله در مبایعه نامه‌ها تا سقف پنج میلیارد تومان ۱۵ صدم درصد از طرفین معامله و بالای پنج میلیارد تومان ۲ دهم درصد از هر طرف معامله است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: سقف حق الزحمه دریافتی هم ۲۰ میلیون تومان از هر طرف در معامله تعیین شده است.

او بیان کرد: حق الزحمه در معاملات اجاره نامه تنظیم اولیه قرارداد، هشت روز از موجر و پنج روز از مستاجر و حداکثر سقف دریافتی بنگاه املاک نیز یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان از هر طرف معامله تعیین شده است.

صیادی اظهار کرد: اگر قرارداد در خصوص تمدید باشد پنج روز از موجر و سه روز از مستاجر و حداکثر سقف یک میلیون تومان تعیین شده است.

برچسب ها: پلمب شدن ، بنگاه مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
دستمریزاد خداخیرتان بده انشالله مستمر باشه و چنانچه بامستاجران هم تلفنی صحبت کنید خیلی خوب است وبهتره در شهرهای خراسان رضوی هم نرخنامه ها ابلاغ تانصب کنن وبازرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سلام لطفاً بنگاه های املاک سمت نبوت و چهارصد دستگاه و گلشهر هم بیاین گلشهر که فقط بنگاه میری میگن خونه به ایرانی نمی دیم به افغان ها می‌دیم خواهشاً رسیدگی بشه من الان خونه پنجاه متری صاحب خونه ازم خواسته سال جدید نود میلیون بدم. بشه صدو نود تومن سمت نبوت خواهشاً رسیدگی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
این کار خیلی خوبی هست و باید با نظارت بیشتر و همه بنگاه‌ها را هر روز رصد کامل بشن تا کلاه مردم رو برندارند.متاسفانه با چشم پوشی دولت این بناهای سطح شهری آنقدر خلاف و کلاهبرداری کردند و میکنند و هیچ به اصول دین،انسانی،قانونی و خیلی چیزا پایبند نیستند و دولت باید همه آنها را شناسایی کند و تماااام اموالشان را مصادره و درسی عبرت آموز بدهد که والله که پدر مردم رو در آورند بین بی خدا ها و طمعکاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
این نرخنامه که اعلام کرده اید در منطقه الهیه سال گذشته یک درصد ثمن معامله بود تمام املاکیها انجا با هم هماهنگ بودند
Iran (Islamic Republic of)
مری
۰۰:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
چرا همش اون بالابالاها میرین پایین شهر اللخصوص گلشهر بیاین ببینین چه بخور بخوریه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۲۱ ۲۱ تير ۱۴۰۲
تشکر فراوان از تغییرات...ولی متاسفانه این اقدامات کافی نیست...و برخورد جدی تری باید صورت گیرد...وگرنه بایستی شاهد افزایش بیشتر اجاره بها با جو سازی های این عزیزان باشیم...ضمنا تذکر جدی به تعمیرات.بنده دو سال قبل که یک بنگاه بیش از یک درصد از هر طرف میخواست .به تعذیرات پیام دادم ،،ولی رسیدگی نشد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۵۰ ۲۱ تير ۱۴۰۲
بازرس هم خودش بنگاه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۱ تير ۱۴۰۲
با هدف ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه و در قالب راه‌اندازی گشت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی، امروز منطقه قاسم آباد و الهیه مورد رصد و پایش قرار گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ تير ۱۴۰۲
درود دوستان . خدمت بزرگواران باید عرض کنم شما اگر توی هر دفتر املاکی وارد بشوید و اسم نرخ نامه را ببرید خدا گواهه با تیپا از دفتر املاک بیرونت میکنند
آقایان با یک درصد ثمن معامله نساخته اند با طرفین معامله بقول خودشان می‌بندند یعنی میگه من این ملک شما رو میفروشم یا این ملک و برای شما میخرم و فلان مبلغ از شما میگیرم چیزی حدود دو درصد ، سه درصد حالا بستگی به ملک و بازار دارد .
ضمناً خیلی از بازرس ها را هم به راحتی میخرند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۲
سلام و خسته نباشید دست مریزاد اینا باید همه جمع بشن واقعاً پدر مردمو درآوردن
آخرین اخبار