حمایت بایدن از تحویل اف ۱۶ به ترکیه

مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد بایدن از تحویل اف ۱۶ به ترکیه و عضویت آن در اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (سه شنبه) پس از اینکه اردوغان با عضویت سوئد در ناتو موافقت کرد، اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ایده پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

به گزارش الجزیره، جیک سالیوان با اعلام این خبر افزود: بایدن همچنین از طرح تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به آنکارا حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا از پایبندی همتای ترکیه‌ای خود به ارجاع پروتکل پیوستن سوئد به ناتو به پارلمان این کشور برای تصویب سریع آن، استقبال کرده بود.

در بیانیه کاخ سفید آمده بود: بایدن امروز (سه شنبه) با رجب طیب اردوغان در حاشیه اجلاس ناتو دیدار و آمادگی خود را برای همکاری با اردوغان در خصوص تقویت دفاع و بازدارندگی در منطقه یوروآتلانتیک ابراز می‌کند.

در این بیانیه به سرنوشت معامله جنگنده‌های اف ۱۶ با ترکیه اشاره‌ای نشده بود.

این درحالی است که باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا چندی پیش در جلسه استماعی با حضور آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت که ترکیه «بدون هیچ اقدام تحریک‌آمیزی، حریم هوایی و آب‌های سرزمینی کشور دیگری را نقض می‌کند. تجهیزات نظامی روسیه را برخلاف قوانین آمریکا خریداری می‌کند. پس ترکیه شایسته دریافت اف ۱۶ نیست‌.»

برچسب ها: اف ۱۶ ، جیک سالیوان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
حالا آمریکا خوبه درخواست کنه از ترکیه
اس ۴۰۰ روسیه را به آمریکاتحویل بده درقبال اف ۱۶
و وقتی تحویل گرفت اف ۱۶ را هم تحویل نده
وبه ریش هردوتاشون بخنده
اینا هنوز نفهمیدن
آمریکا شیطان بزرگ هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
کلاهی که بارها سر ترکیه گذاشتند و به آن عمل نکردند ۳۰سال هست ترکیه عزت اقتدار و استقلال خودش واگذار کرده تا در اروپا مورد پذیرش واقع شود و فقط مورد تمسخر و شیادی قرار گرفته
آخرین اخبار