مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان :

توانمندسازی روحیه خودباوری را به خانواده‌های مددجو برمی‌گرداند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: ما در کمیته امداد به دنبال شرایطی هستیم که بتوانیم با خودکفا ساختن افراد، روحیه خودباوری را به خانواده‌های نیازمند برگردانیم.

سیدمهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت:  ما در استان سیستان و بلوچستان، مردمی ولایتمدار و نجیب داریم، اما همواره با مشکلاتی همچون کم آبی، ریزگرد‌ها و طوفان شن مواجه هستند.

  مردم استان، علی‌رغم همه مشکلات، همچنان پشتیبان نظام بوده و از مرز‌های کشورمان حفاظت می‌کنند.

  وظیفه مسئولانی که در این استان خدمت می‌کنند، به مراتب سنگین‌تر از مسئولان سایر استان‌ها است.

  اتفاقات خوبی در استان در حال رخ دادن است، از جمله اهدای ۴۷۲۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سطح استان به مناسبت دهه مبارک امامت و ولایت که حدودا ۲۴ درصد از کل جهیزیه اهدایی در سطح کشور بود.

 یکی دیگر از اقدامات خوبی که با همکاری کمیته امداد، استانداری و قرارگاه غدیر در حال انجام است، نصب بیش از ۱۵ هزار پنل خورشیدی یا نیروگاه‌های خانگی ۵ کیلوواتی در منازل مددجویان است که برق تولیدی توسط ساتبا خریداری می‌شود و با ایجاد درآمد، امید را به خانواده‌های نیازمند استان برمی‌گرداند.

  قالی سیستان که میراث ارزشمند کشورمان است و به دست فراموشی سپرده شده، بتازگی در حال احیاست و انشاالله تلاش داریم تا پایان سال، بیش از ۵۰۰ دار قالی در خانه‌های بانوان سرپرست خانوار برپا شود.

  یکی دیگر از کار‌هایی که با همکاری معاونت عمرانی استانداری و شهرداری زاهدان در حال انجام است، واگذاری ۵۰۰ دستگاه تاکسی سمند سورن به مددجویان سطح شهر زاهدان است که می‌تواند علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان، چهره شهر را نیز زیباتر سازد.

  کمیته امداد امام خمینی (ره) در ابتدای تأسیس، به دلیل محرومیت عمیقی که در جامعه وجود داشت، حمایت مالی از نیازمندان را مدنظر قرار دارد، اما امروزه اصل بر توانمندسازی خانواده‌ها گذاشته شده و ما در کمیته امداد به دنبال شرایطی هستیم که بتوانیم با خودکفا ساختن افراد، روحیه خودباوری را به خانواده‌های نیازمند برگردانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار