مدیر عامل هلال‌احمر خراسان رضوی:

هماهنگی رمز امدادرسانی موثر در شرایط بحران است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: هماهنگی بین دستگاههای متولی امدادرسان و خدمات‌رسان در زمان بروز حادثه رمز خدمت موثر در شرایط بحرانی است.

محسن ذاکریان روز دوشنبه در نشست خبری گفت: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در راستای افزایش سطح آمادگی و هماهنگی بین دستگاهی و نیز شناسایی نواقص احتمالی موجود در روند خدمت رسانی در شرایط وقوع حوادث غیر مترقبه، اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری یک مانور تمام عیار در مشهد کرده است.

وی با بیان اینکه مانور یا تمرین تمام عیار امداد و نجات با برنامه وقوع زلزله فرضی به قدرت ۶.۲ ریشتر در جاده کلات طراحی شده است، ادامه داد: بر اساس وقوع این زلزله فرضی شهر مشهد تحت تاثیر قرار گرفته و به عنوان نمونه منطقه خواجه ربیع  این کلانشهر به عنوان کانون اصلی خدمت رسانی در این حادثه فرضی انتخاب شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در زمینه وقوع حوادث مختلف با وجود طرح کامل تقسیم وظایف بین دستگاهی در زمان بحران، اما ناهماهنگی میان دستگاه‌ها می‌تواند فرآیند خدمت رسانی را با چالش و تاخیر مواجه کند.

وی تاکید کرد: در برگزاری این تمرین تمام عیار که در روز چهارشنبه هفته جاری پیش بینی شده است، کلیه آمادگی دستگاه‌های مختلف در زمان بروز حادثه ارزیابی می‌گردد.

ذاکریان افزود: این موارد شامل اسکان اضطراری، تامین امنیت، تامین آب آشامیدنی، تغذیه، ارایه خدمات بهداشتی، توزیع اقلام غذایی، تامین انرژی و سرمایش و گرمایش، تامین حمایت‌های روانی پس از وقوع حادثه و سایر نیاز‌ها است.

وی بیان کرد: این مانور در نوع خود در کشور بی سابقه و محوریت برگزاری آن در شرق و شمال شرق کشور با استان خراسان رضوی است البته دو استان خراسان شمالی و جنوبی نیز به عنوان استان‌های پشتیبان ما در این تمرین حضور دارند.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه ۴۰۴ هزار نفر کل جمعیت تحت تاثیر در نظر گرفته شده برای این زلزله فرضی هستند، ادامه داد: در این مانور ۱۰۴ چادر اسکان اضطراری در منطقه حادثه دیده در نظر گرفته شده برای خدمت به حادثه دیدگان نصب می‌شود.

وی با اشاره به پرواز سه فروند بالگرد در زمان برگزاری این مانور، اضافه کرد: تعداد دو تیم از استان‌های خراسان شمالی و جنوبی به استعداد هر تیم ۱۵ نفر به یاری نیرو‌های خراسان رضوی می‌شتابند.

ذاکریان بیان داشت: حضور ۱۵۰ نیروی امدادی از شهرستان‌های خراسان رضوی و ۶۰ نیروی واکنش سریع از استان‌های سه گانه و بکارگیری بخشی از ناوگان امداد و نجات از دیگر ویژگی‌های مانور مزبور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار