رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

امنیت شغلی را به جامعه کارگری باز می‌گردانیم

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات قشر کارگری در برنامه توسعه هفتم را قبل از تصویب در حد توان با دقت بررسی می‌کنیم تا حقی از آنان اجحاف نشود.

علی بابایی کارنامی شامگاه یکشنبه ۱۸ تیر در جمع نمایندگان جامعه کارگری استان در گرگان گفت: استقرار تشکل‌ها را در برنامه هفتم حفظ می‌کنیم و تلاش می‌کنیم امنیت شغلی را به جامعه کارگری برگردانیم.

او ادامه داد: امور رفاهی، بیمه‌ای، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مسائل درمانی کارگران و دیگر مطالبات آن‌ها باید به طور قانونمند در مجلس تصویب شود.

او افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی حامی کارگران بوده و برای حل مسائل و مشکلات این قشر تلاش خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری اصلاح قانون کارگران ساختمانی در حوزه پوشش بیمه‌ای خبر داد و افزود: به درایت شورای نگهبان واقف هستیم و امیدواریم نگرانی قشر کارگران ساختمانی در بخش پوشش بیمه‌ای که به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسند تا یکسال آینده حل شود.

علی بابایی کارنامی همچنینی افزود: در بخش حمایت از تشکل‌های کارگری برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت شغلی از تشکل‌ها را در برنامه داریم.

علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست گفت: در تمام تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های ما شرکای اجتماعی ما از جامعه کارگری و کارفرمایی باید حضور داشته باشند و تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه برای بهبود فضای کسب و کار کارگران اقدامات موثری انجام شود.

 ۱۴ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در گلستان فعال هستند.

منبع:صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.