هشدار سازمان ملل نسبت به گسترش ناآرامی سودان به منطقه

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد جنگ میان دو طرف درگیر در سودان احتمالا به کل منطقه سرایت خواهد کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داد سودان پس از چندین ماه درگیری در آستانه شروع یک جنگ داخلی است اما این جنگ نه تنها سودان بلکه کل منطقه را تهدید می‌کند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، او در ادامه افزود: جنگ میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور احتمالاً تمامی منطقه را ناآرام خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه خود همچنین حمله هوایی روز شنبه را محکوم کرد که مقامات بهداشتی گفتند که حداقل ۲۲ تن در «ام درمان»، شهری در آن سوی رود نیل، پایتخت خارطوم کشته شدند. این حمله یکی از مرگبارترین مورد در این درگیری‌ها بود.

گوترش گفت: در این مناقشه یک «بی‌توجهی کامل به قوانین بشردوستانه و حقوق بشر وجود دارد که خطرناک و آزاردهنده است.»

این درحالی است که دو هفته پیش، عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان گفته بود نماینده سازمان ملل به درگیری‌ها بین ارتش و نیرو‌های واکنش سریع دامن می‌زند و از دبیرکل سازمان ملل خواسته بود او را برکنار کرده و جایگزین دیگری تعیین کند. البرهان همچنین گفته بود که پرتس به حاکمیت ملی سودان احترام نمی‌گذارد.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در آن زمان گفت از نامه البرهان مبنی بر درخواست جایگزینی فرستاده ویژه خود، «شوکه» شده است.

نبرد بین ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع از ماه آوریل، پایتخت سودان را ویران کرده است. دسترسی به آب و برق بسیار دشوار شده و سه چهارم بیمارستان‌ها در مناطق جنگی کار نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۲:۳۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
سازمان ملل و حقوق بشر فقط برای سازمان جنگ های نیابتی منافقین علیه ایران بازرس اعزام میکند و محکوم میکند ولی وقتی بیگناهان خونشان برزمین میریزد سازمان ملل بزدل میشود.
آخرین اخبار