آغاز اجرای طرح ملی سنجش نرخ رشد کیفیت کالا در استان اردبیل

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل از آغاز اجرای طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا با هدف اندازه گیری سالانه نرخ رشد کیفیت کالا در این استان خبر داد.

حسین پور گفت: به استناد مفاد بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اندازه گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره گیری از معیار‌ها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی به مراجع ذی ربط و جامعه از تکالیف و وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد.

او بیان کرد: طرح سنجش نرخ رشد کیفیت کالا از هفتم تیرماه سال جاری شروع و تا پایان طرح ادامه خواهد یافت.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل یاد آور شد: در این طرح پرسشگران منتخب اداره‌کل با حضور در میان اقشار مختلف جامعه ضمن پرسش از کیفیت کالای خریداری شده طی چند ماه اخیر، اطلاعات جمع‌آوری شده را به صورت برخط به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می‌کنند.

حسین پور افزود: طرح سنجش نرخ رشد کیفیت با هدف افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، ارتقای درک عمومی از کیفیت کالا‌ها و نیز اطمینان از کیفیت کالا‌های تولید داخل انجام می‌شود.

او گفت: دامنه پوشش این طرح ۵۶ قلم کالای پرکاربرد با مصرف عمومی شامل ۵۰ قلم کالای مشمول استاندارد اجباری و ۶ قلم کالای مشمول استاندارد تشویقی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار