جمع‌آوری ۹۴۲ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، از جمع‌آوری ۹۴۲ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر توسط شهرداری خبر داد.

محمد موحدی‌مجد، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت : تعداد سگ‌های ولگرد و بلاصاحب خیلی بیشتر از حالت عادی شده است.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر با توجه به اینکه سایر شهرستان‌های استان فاقد پناهگاه نگهداری حیوانات هستند، سگ‌های شهرستان‌ها را حواشی شهر کرمانشاه تخلیه کرده که سبب مشکلی برای شهرداری کرمانشاه از جمله زادولد این حیوانات شده که با توله در سطح شهر دیده می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: دستورالعملی برای کنترل حیوانات بلاصاحب وجود دارد که نمی‌توانیم خارج از این دستورالعمل اقدام کنیم که باید فقط جمعیت سگ‌ها را به روش زنده‌گیری و عقیم‌سازی کنترل کنیم.

وی در توضیح اقدامات شهرداری کرمانشاه در این راستا، گفت: با یک اکیپ زنده‌گیری شهرداری کرمانشاه و اکیپ دیگری که با پیمانکار قرارداد بستیم، از فروردین‌ماه تا به امروز ۹۴۲ قلاده سگ از سطح شهر جمع‌آوری شده و تقریبا با این کار آمار سگ‌ها نزولی شده است.

موحدی‌مجد اضافه کرد: برخی از شهروندان از روی علاقه‌ای که به محیط زیست و حیوانات دارند اقدام به غذا دادن به این حیوانات می‌کنند که همین سبب می‌شود حیوانات وارد محدود مسکونی شهری و پارک‌ها شوند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم هر چه سریع‌تر با جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب سطح شهر تا جایی که امکان دارد آمار را کاهش دهیم .

برچسب ها: شورای شهر ، سگ ولگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار