خرید ۲هزار و ۸۷۰ تن گندم بذری در آذربایجان شرقی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید ۲ هزار و ۸۷۰ تن محصول گندم بذری و جو بذری در استان خبر داد.

آقای رحیم زاده گفت: در سال زراعی امسال شرکت‌های تولیدکننده بذر موظف به تولید بذر با کیفیت با استفاده از ارقام و هسته‌های بذری که در اختیار آنان قرار می‌گیرد شدند.

وی گفت: برنامه تولید بذر امسال زراعی در گندم دیم برای استان ۱۹ هزار تن، گندم آبی بیش از پنج هزار تن و جو آبی و دیم در مجموع ۹۰۰ تن است که با توجه با آغاز فصل خرید تاکنون مقدار ۲هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم دیم و مقدار ۲۷۰ تن بذر جو می‌باشد.

آقای رحیم زاده اظهار کرد: شرکت‌های تولید کننده با عقد قرارداد با کشاورزان پیشرو در زمینه تولید بذر و با به زیر کشت بردن اراضی مرغوب زراعی کنترل و استفاده از کارشناسان مجرب و زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مرکز تحقیقات کشاورزی تلاش در تولید بهترین و با کیفیت‌ترین بذر برای توزیع در بین کشاورزان آذربایجان شرقی و حتی برای صادرات به خارج از استان دارند تا با این روش افزایش عملکرد را در اراضی دیم و آبی استان داشته باشیم.

وی افزود: عقد قرارداد، در اختیار گذاردن بذر تایید شده، نظارت در مرحله داشت و برداشت، خرید فرآوری و در نهایت کیسه گیری که همگی با کنترل کارشناسان مربوطه انجام می‌گیرد از مراحل تولید بذر رسمی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار