توافق ایران و عراق برای گشایش پایگاه‌های مرزی مشترک

وزیر کشور عراق پس از دیدار با همتای ایرانی خود اعلام کرد که دو طرف بر سر ایجاد مقرهای مشترک در مرزها توافق کرده‌اند.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق از توافق با احمد وحیدی، همتای ایرانی خود برای گشایش پست های مرزی مشترک بین عراق و ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، الشمری در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: امروز در گذرگاه مرزی زرباطیه به ویژه در ستاد مرزبانی منطقه سوم از وزیر کشور ایران و هیئت همراه با حضور استانداران بصره، واسط، گذرگاه های مرزی و سایر نهادهای امنیتی استقبال کردیم.

او افزود: هدف از این دیدار افزایش هماهنگی و همکاری در خصوص کنترل مرزهای بین المللی و نیز گفتگو در خصوص آمادگی برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین (ع) از طریق گذرگاه های مرزی زمینی است که  از اول ماه صفر تا بیستم آغاز خواهد شد.»

او خاطرنشان کرد: با هماهنگی تبادل اطلاعات بین دو طرف و ایجاد ستاد مشترک در مرزها به منظور کنترل تردد و همچنین ارتقای کیفیت سفر بازدیدکنندگان و کنترل تردد زائران در طول مدت زیارت موافقت شد. 

او تاکید کرد: با افزایش هماهنگی و کار مشترک بین دو کشور بر روی تعدادی از نکات نیز با هدف تسهیل ورود زائران و همچنین رویه‌های کنترل مرزهای بین‌المللی توافق شد.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق صبح امروز شنبه با حضور در گذرگاه مرزی زرباطیه در استان واسط از احمد وحیدی، همتای ایرانی خود به منظور برگزاری نشست امنیتی بین دو کشور استقبال کرد.

در بیانیه وزارت کشور عراق پیش از این آمده است: «عبدالامیر الشمری، وزیر کشور با همتای ایرانی خود احمد وحیدی در گذرگاه مرزی زرباطیه در استان واسط به منظور برگزاری نشست امنیتی بین دو کشور دیدار کرد. در این نشست دو جانبه مسائل هماهنگی امنیتی مشترک، کنترل مرزهای بین المللی و آمادگی برای پذیرایی از زائران ایرانی در سفر اربعین امسال مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار