درهنگام رانندگی، ایمنی فرزندان خردسال را رعایت کنید

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان توجه نکردن والدین به حفظ ایمنی فرزندان خردسال، هنگام رانندگی را زمینه ساز وقوع حوادث و یک عمر پشیمانی برشمرد. 

سرهنگ علی رضایی گفت: نشاندن کودکان پشت فرمان در آغوش راننده، نشاندن آنان در صندلی جلو، بی توجهی به بستن کمربند ایمنی، بیرون آوردن سر یا گردن و همچنین نشستن فرزندان روی پنجره خودرو و این قبیل حرکات خطرناک می‌تواند به حادثه‌ای تلخ و جبران ناپذیر تبدیل شود.

او افزود: علی رغم توصیه‌ها و تذکرات ماموران پلیس به این دسته از رانندگان، متاسفانه با پاسخ‌هایی سهل انگارانه همچون: بگذارید بچه شاد باشد، تفریحش همین است، حواسم به او هست و ... مواجه می‌شویم که اساسا کودکان به سبب نداشتن آگاهی از خطرات پیش رو بی تقصیر هستند؛ اما والدین با این کوتاهی‌ها، زمینه حوادث و یک عمر پشیمانی را فراهم می‌کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان بیان داشت: متاسفانه برخی امکانات رفاهی خودرو، مانند: سان روف به ابزار تفریح کودکان تبدیل شده اند و کودکان با بیرون آوردن سر و حتی بیش از نیمی از بدن خود در حال لذت از هوای آزاد هستند؛ اما والدین باید توجه کنند، ممکن است با گرفتن یک ترمز ناگهانی یا هر نوع ضربه دیگری، فرزندشان از خودرو پرت و خودروی عقبی و حتی خودروی خودشان از روی کودکشان عبور کند.

او در این خصوص به یک حادثه در یکی از راه‌های برون استانی منجر به واژگونی یک خودرو و مرگ فرزند ۱۴ ساله راننده اشاره و بیان کرد: در این حادثه راننده به همراه فرزند ۱۴ ساله خود در حال حرکت، قصد گرفتن عکس از خود را داشتند که در یک چشم به هم زدن خودرو از جاده خارج و واژگون شد و این فرزند ۱۴ ساله جان خود را از دست داد؛  پس بیاییم هنگام رانندگی، فقط و فقط به رانندگی  توجه داشته باشیم و از انجام هر کاری که باعث حواس پرتی می‌شود، خودداری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.