۲۵ هزار واحد مسکونی ویژه کارگران در کشور در حال ساخت

۲۵ هزار واحد مسکونی ویژه کارگران و گروه‌های هدف با پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصدی در کشور در حال ساخت است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی بخش تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه سومین نشست منطقه‌ای حوزه تعاون استان‌های مرکز به میزبانی اصفهان با بیان اینکه گروه‌های هدف شامل بازنشستگان، مستمری بگیران و مددجویان بهزیستی است گفت: برای این منظور، طبق تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش نهضت ملی مسکن در دستور کار است.


موسی نجفی افزود: از این تعداد،۲۵ هزار واحد مسکونی با فعالیت ۱۷۲ تعاونی در استان‌های مختلف در حال ساخت است.

او اضافه کرد: از این تعداد هزار و ۳۰۰ واحد تا پایان سال در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری می‌رسد و دربقیه استان‌ها از جمله اصفهان هم تعاونی‌های ساخت مسکن تشکیل شده است.


نجفی ادامه داد: واحد‌های مسکونی تعاونی ساز براساس صورت‌های مالی تعاونی است و سودی از خریداران دریافت نمی‌شود، از این رو مسکنی ارزان قیمت و باکیفیت در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.


مدیر کل نظارت و ارزیابی بخش تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای شرکت‌های تعاونی در نظر گرفته شده و از طریق سامانه جامع تعاون پرداخت می‌شود.


حدود ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور فعال است.


حدود ۱۳۰ نفر از مدیران و کارشناسان حوزه تعاون استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قم و مرکزی امروز در نشستی یک روزه به میزبانی اصفهان درخصوص راهکار‌های توسعه و چالش‌های این بخش به تبادل نظر پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
در کوهپایه های رخ در غرب استان محل خوبی برای ساخت مسکن‌های کارگری صنایع فولادی است