دهیاری‌ها نقشی تعیین کننده در توسعه یافتگی زندگی شهری و روستایی دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: شهرداری ها و دهیاری‌ها در مدیریت شهری و روستایی نقشی تعیین کننده در توسعه یافتگی زندگی شهری و روستایی ایفا می‌کنند.

افضلی در آیین گرامیداشت روز دهیار با اشاره به اثرگذاری مستقیم و غیر مستقیم  دهیاری ها وشهرداری ها بر حیات اجتماعی شهر و روستاها، گفت: رشد و گسترش روز افزون پدیده شهرنشینی و روستانشینی و همچنین نگاه اولویت دار دولت به مسأله عمران، جایگاه مهم این دو نهاد خدمتگزار را در ساختار مدیریتی بیش از پیش نمایان کرده است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: انتظار می رود در راستای رضایت مندی شهروندان با گفتمان و راهبردهای جدید با بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات در اختیار مسیر توسعه را از طریق توسعه فناوری های نوین و دانش بنیان، در عرصه های شهری و روستایی، بیش از پیش فراهم کنیم  .

او گفت نهاد نو پای دهیاری  در چارچوب وظایف و مأموریت های توسعه محورانه خود با جلب مشارکت مردم و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های محلی تحولات شگرفی را در توسعه فضای کالبدی روستاها ،هماهنگی فعالیت های دستگاه های اجرایی و توسعه فرهنگی روستا به وجود آورده است.

قدوسی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البر نیز با اشاره به اینکه اکنون دغدغه اصلی روستاییان اشتغال است، گفت: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی روستایی از برنامه های مهم استان محسوب می شود که امسال با اهداف ویژه ای دنبال می شود.

در حاشیه این نشست نیز نمایشگاهی از دستاوردها وتوانمندی های ۷ شهرستان استان همچون محصولات کشاورزی ، صنایع دستی،لبنیات ونان های محلی برپا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.