۱۰۰ طرح کوچک و بزرگ پتروشیمی در حال اجراست

معاون وزیر نفت گفت:با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها ۱۰۰ طرح کوچک و بزرگ پتروشیمی در کشور در حال اجراست.

آقای مرتضی شاهمیرزایی با اشاره به تولید حدود ۵۵۰ گرید انواع محصول پلیمری و پتروشیمیایی در ۷۰ مجتمع فعال پتروشیمی کشور گفت: همه مواد شیمیایی که در صنعت پتروشیمی تولید می‌شود، تنها برای کاربردهای صنعتی و پیشرفت و رفاه بشریت است.

او با تأکید بر اینکه تولیدات و مجتمع‌های پتروشیمی هر ساله از سوی مجامع بین‌المللی پایش می‌شوند، افزود: صنعت پتروشیمی ایران از بالنده‌ترین صنایع پتروشیمی جهان است و اصول و استانداردهای علمی و ایمنی در سطح بین‌المللی در این صنعت رعایت می‌شود.

شاهمیرزایی ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی ایران را حدود سالانه ۹۲ میلیون تن دانست و گفت: صنعت پتروشیمی ایران با راهبری و سیاست‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سوی هلدینگ‌ها، سرمایه‌گذاران و سهامدارانی که همه پایبند به ضوابط و مقررات ایمنی هستند، اداره می‌شود.

شاهمیرزایی گفت: تمامی شاخص‌های کمی و کیفی برنامه هشتم نیز مشخص شده است، به‌طوریکه ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی در پایان برنامه هشتم حدود دو برابر ظرفیت کنونی با سبد کاملی از محصولات پلیمری و پتروشیمیایی خواهد بود که در جهان شناخته شده است.

او گفت: در چنین صنعتی با این عظمت و برنامه‌های توسعه‌ای، رعایت پدافند شیمیایی از جمله اصول و مبانی اولیه‌ای است که در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های پتروشیمی به آن توجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: چشم‌انداز ۲۰ ساله صنعت پتروشیمی در حال تدوین است که صنعت پتروشیمی باید به چه سمتی حرکت کند و در چه جایگاهی باشد.

شاهمیرزایی با تأکید بر اینکه برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در حال تدوین کامل است، گفت: بر اساس این برنامه، افزون‌ بر اینکه تمام محصولات صنعت پتروشیمی جهان در ایران نیز تولید خواهد شد، برای الزامات ایمنی، پدافند شیمیایی، مسائل بهینه‌سازی و سرمایه‌گذاری، زنجیره تأمین خوراک، کالا و تجهیزات، همچنین بازارسازی برای محصولات نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

برچسب ها: پتروشیمی ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار