بیش از ۵۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها

مدیر عامل شرکت گاز گفت:افزایش حجم گاز طبیعی ارسال‌شده به نیروگاه‌ها تا پایان بهار بیش از ۵۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور داشته است.

آقای مجید چگنی با بیان اینکه این شرکت در تعامل حداکثری با وزارت نیرو و شرکت مدیریت شبکه برق ایران با گازرسانی به نیروگاه‌ها نقش بی‌بدیلی در حفظ جریان پایدار برق کشور دارد، گفت: چالش ناترازی محدود به فصل سرد سال نیست و در دوره گرم سال هم این شرایط برقرار است.

او افزود: با وجود این وضع، شرکت ملی گاز ایران در ایامی که به‌طور معمول باید مشغول تعمیرات اساسی تأسیسات عظیم خود در بخش‌های پالایش، خطوط لوله سراسری و ایستگاه‌های تقویت فشار باشد، با پیش‌بینی و مدیریت شرایط موجود، خلأ‌های ناشی از ناترازی انرژی در دیگر بخش‌ها را جبران کرده است.

چگنی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران در فرآیند گازرسانی به نیروگاه‌ها برای تولید برق در بخش‌های مختلف خانگی و صنعتی کشور، نسبت به سال ۱۴۰۱ روند افزایشی و رو به رشد خود را حفظ کرده تا جایی که روز ۱۲ تیرماه امسال، نزدیک به ۳۱۳ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده و در این زمینه رکوردشکنی کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز گفت: بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبب بیش از ۳ میلیارد و ۳۸۹ میلیون مترمکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل شده است به طوریکه  با توجه به شرایط آب و هوایی و همسو با تلاش حداکثری همکاران ما، میانگین گازرسانی به نیروگاه‌ها در سه ماه نخست سال، روزانه ۲۳۷ میلیون مترمکعب ثبت شده و در این مدت در مجموع ۲۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گازرسانی گفت: شرکت ملی گاز ایران از ابتدای امسال در مقاطع مختلف با وجود افزایش مصرف گاز در دیگر بخش‌ها، فراتر از برنامه تعهد خود به نیروگاه‌ها گازرسانی کرده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنعت گاز پارسال ۷۹.۱ درصد از سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها برای تولید برق حرارتی کشور را تأمین کرده است، گفت: امسال نیز سهم گاز در تولید کل برق حرارتی کشور همانند سال‌های گذشته بیشتر از دیگر بخش‌هاست.

چگنی  گفت: با در نظر گرفتن مابه‌التفاوت قیمت گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی، افزایش حجم گاز طبیعی ارسال‌شده به نیروگاه‌ها تا پایان بهار نسبت به مدت مشابه سال قبب بیش از ۵۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار