آغاز رقابت بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب کنکور

رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر در دومین مرحله کنکور سراسری ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی آغاز شد.

از ساعت ۸ امروز داوطلبان دو رشته علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی رقابت خود را آغاز کردند. 

آزمون سراسری این نوبت در خراسان جنوبی در ۱۱ مرکز آزمون اصلی و ۲۵ مرکز فرعی امروز و فردا برگزار می‌شود.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر هم عصر امروز از ساعت ۱۴ آزمون خود را آغاز می‌کنند.
فردا هم داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح و زبان خارجه عصر رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند و نماینده تام الاختیار وزارت علوم در استان گفت: از ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر ۵ هزار و ۷۲۶ داوطلب در بیرجند، هزار و ۴۰۹ داوطلب در طبس، ۹۷۱ داوطلب در فردوس، هزار و ۶۵۱ داوطلب در قاین، ۴۳۱ داوطلب در بشرویه، ۵۹۷ داوطلب در درمیان، ۶۳۶ داوطلب در سرایان، ۳۰۶ داوطلب در سربیشه، ۱۵۳ داوطلب در خوسف، ۵۸۰ داوطلب در زیرکوه و ۶۴۱ داوطلب در نهبندان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

لامعی افزود: در کنکور سراسری امسال ۵۶.۵ درصد داوطلبان یعنی ۷ هزار و ۲۱۴ داوطلب خانم و ۴۳.۵ درصد از داوطلبان یعنی ۵ هزار و ۵۶۴ نفر آقا هستند.

وی گفت: از مجموع داوطلبان ۳۸.۸۹ درصد در رشته تجربی، ۳۷.۱۱ درصد در رشته انسانی، ۱۹.۲۶ درصد در رشته ریاضی، ۷.۸۷ درصد در رشته هنر و ۶.۸۴ درصد در رشته زبان با یکدیگر به رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند و نماینده تام الاختیار وزارت علوم در استان گفت: داوطلبان از آوردن هر گونه وسایل الکترونیکی و خوراکی پرهیز کنند و حتی تا فاصله ۵۰ متری خانواده‌ها و داوطلبین اجازه استفاده از وسایل الکترونیکی را نخواهند داشت.

لامعی افزود: مسجد امام صادق این دانشگاه پذیرای خانواده‌های داوطلبان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول کنکور، دی ماه سال گذشته برگزار شد گفت: امسال مدل پایه دوازدهم در کنکور سراسری ۴۰ درصد تأثیر دارد.

برچسب ها: کنکور ، داوطلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.