استولتنبرگ دبیرکل ناتو باقی ماند

ینس استولتنبرگ برای یک سال دیگر دبیرکل ناتو باقی ماند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این سازمان را برای یک سال دیگر تا اکتبر ۲۰۲۴ در منصب خود ابقا می‌کند. 

براساس گزارش رویترز، استولتنبرگ ۶۴ ساله به طور گسترده در سراسر ائتلاف به عنوان یک رهبر ثابت و صبور اجماع ساز دیده می شود. استولتنبرگ در توییتی اعلام کرد که از تصمیم برای تمدید دوره ریاست‌جمهوری خود تا اول اکتبر ۲۰۲۴ مفتخر است.

استولتنبرگ، نخست وزیر سابق نروژ، از سال ۲۰۱۴ رهبر ائتلاف امنیتی فراآتلانتیک بوده است و مدت تصدی او پیش از این سه بار تمدید شده است.

پیوند فراآتلانتیکی بین اروپا و آمریکای شمالی تقریباً ۷۵ سال است که آغاز شده است. از جمله وظایف او شامل نظارت بر تغییر و تحول نیروهای ناتو برای تمرکز مجدد بر دفاع در برابر هرگونه حمله روسیه است، پس از چندین دهه که در آن ائتلاف بر مأموریت‌های فراتر از مرزهای خود، مانند افغانستان و بالکان متمرکز شد.

استولتنبرگ با فشار آمریکا برای نقش بیشتر در مقابله با چین، در حالی که دیگر کشورها مانند فرانسه اصرار دارند که ناتو باید تمرکز خود را بر منطقه آتلانتیک شمالی حفظ کند، روبروست و باید بتواند تعادل بین این دو گروه را حفظ کند.

 تحلیلگران به استولتنبرگ برای حفظ ناتو در اوکراین امتیاز بالایی می‌دهند. چرا که ادعا می‌شود او بین کسانی که خواستار حمایت حداکثری از کی‌یف هستند و سایرین که از ترس ایجاد یک درگیری جهانی خواهان احتیاط بیشتری هستند، تعادل ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار