مانور اطفاء حریق در جنگل فندقلوی نمین برگزار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: مانور مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در حاشیه جنگل فندقلوی شهرستان نمین برگزار شد.

محمود قلی زاده گفت: هر سال با آغاز فصل تابستان و با هدف مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در مراتع و جنگل‌ها ، مانور اطفاء حریق در حاشیه جنگل فندقلوی نمین برگزار می‌شود تا با جلب مشارکت همگانی، جنگل‌ها و مراتع استان حفظ شود.

او با اشاره به تشکیل تیم واکنش سریع مهار آتش در شهرستان نمین افزود: برگزاری این مانورها در جنگل‌ها و مراتع با هدف آمادگی جنگلبانان برای حفاظت از جنگل در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

قلی زاده ارزیابی توانایی‌های کارکنان اجرایی جنگلبانی ، بررسی اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻻزم ﺟﻬﺖ پیشگیری از وﻗﻮع حریق، چگونگی مدیریت بحران هنگام حریق ، فراهم کردن تجهیزات در شرایط اضطراری و تلاش برای رفع نواقص احتمالی را از جمله اهداف برگزاری این مانور ذکر کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین با اشاره به نقش مهم آموزش پرسنل در کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث گفت: یکی از مصداق‌های پدافند غیرعامل آمادگی هنگام وقوع آتش‌سوزی است که می‌توان با برگزاری مانورهای مختلف ، آمادگی عوامل در مواقع حوادث را افزایش داد.

او با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در استان اردبیل باید نهادینه شود، می گوید: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

قلی‌زاده از روستاییان و دامداران استان نیز خواست برای پیشگیری از وارد شدن خسارت به عرصه های جنگلی و طبیعی استان از روشن کردن آتش در این عرصه‌ها خودداری کنند.

او مجموع مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان را ۹۷۱ هزار و ۷۰۲ هکتار اعلام کرد و افزود: این مساحت بیش از ۷۰ درصد خاک استان را شامل می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.