استفاده از فرصت همدلی و همگرایی به نفع مردم

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دستگاه قضا در تلاش است با رویکردی مردمی و برنامه‌های مختلف در بین مردم و در کنار صنوف مختلف قرار گیرد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست شورای قضایی استان یزد که با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار یزد برگزار شد،گفت: باید از فرصت همدلی و همگرایی به نفع مردم سود برد و زمینه رشد و تعالی استان را فراهم کرد. 

وی افزود: دستگاه قضایی، رویکردی مردمی را اتخاذ کرده و سعی دارد با برنامه‌های مختلف در بین مردم و در کنار اقشار و صنوف مختلف قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با بیان اینکه بیشترین جرائم مبتلا به استان نشان از کاهش آستانه صبر و تحمل جامعه دارد، ابراز داشت: برای حل این مشکل باید همه نهاد‌های فرهنگی و مسئولان امر به فکر حل اساسی موضوع با اتخاذ راهکار‌های علمی و فرهنگی باشند.

دهشیری از رویکرد جامع دادگستری و استفاده از آرای جایگزی حبس خبر داد و تصریح کرد: با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان و همچنین افزایش اثرگذاری و هدفمندتر کردن مجازات‌ها بر اساس قوانین مرتبط، استفاده از آرای جایگزین حبس در دستور کار مجموعه قضایی قرار دارد، اما اجرای این احکام نیز نیازمند بسترسازی، حمایت و فرهنگ سازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.