تعدیل قبوض آب‌بها با رعایت الگوی مصرف

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: مشترکان می‌توانند با رعایت قانون و الگوی مصرف، موجب تعدیل در هزینه‌های قبوض آب‌بهای مصرفی خود شوند.

 روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان،  فرهاد سرگلزایی  با بیان اینکه، در صورت درخواست مشترک، این شرکت آمادگی دارد قبوض صادره را حضوری رسیدگی و مجدد بررسی کند،  گفت: مشترکان می‌توانند در صورت وجود هرگونه شائبه نسبت به قبوض صادره آب بهاء به حوزه خدمات مشترکین در شعب شهرستانی مراجعه نمایند.

وی افزود: تعرفه محاسباتی مشترکان تحت پوشش خانگی و غیرخانگی شهری و روستایی به استناد ابلاغیه تعرفه‌های آب، خدمات دفع فاضلاب و شرایط عمومی آن‌ها از سوی مقام عالی وزارت نیرو در هر سال و رعایت آیین‌نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب، بر اساس میزان مصرف مشترک، (ارقام مندرج در لوازم اندازه‌گیری) و دوره زمانی مصرف (روز‌های مصرف مشترک) و اعمال ضریب قیمتی محاسبه و صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه، الگوی مصرف در سیستان و بلوچستان در بخش کاربری خانگی میزان ۱۸ مترمکعب در ماه و در بخش کاربری‌های غیر خانگی بر اساس نوع کاربری آن و ظرفیت قراردادی در ابتدای واگذاری انشعاب تعیین می‌شود، افزود: در صورت مصرف بیش از الگوی مصرف، به‌عنوان مشترک پرمصرف محسوب می‌شوند و در نتیجه افزایش میزان مصارف آنان منتج به افزایش مبلغ قبض آب‌بها و کارمزد خدمات دفع فاضلاب می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغیه تعرفه‌های آب تصریح کرد: خدمات دفع فاضلاب و شرایط عمومی آن‌ها از سوی وزارت نیرو، نرخ تعرفه در بخش مشترکین خانگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته در مشترکین خانگی که کمتر از یک‌سوم الگو مصرف ۶ مترمکعب در ماه داشته باشند تعرفه آب‌بها آنان نسبت به سال قبل کمتر خواهد شد و مشمول افزایش تعرفه سال جدید نمی‌شوند.

سرگلزایی گفت: تعرفه آب مشترکان خانگی که طبق الگو مصرف می‌کنند به طور متوسط ۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و مشترکان خانگی پرمصرف و بد مصرف در بخش خانگی در صورت عدم رعایت الگوی مصرف به‌صورت پلکانی مشمول افزایش تعرفه تا حدود ۷۰ درصد رشد آب‌بها نسبت به سال گذشته خواهند شد.

وی اذعان کرد: تعرفه آب بهای مشترکان روستایی معادل ۵۰ درصد تعرفه مشترکان خانگی و مشترکان غیرخانگی روستا‌ها معادل ۱۰۰ درصد مشترکان غیرخانگی نزدیکترین شهر و بر اساس میزان مصارف آنان محاسبه می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان افزود: مشترکین خانگی تحت پوشش کمیته حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که تا الگو ۱۸ مترمکعب در ماه مصرف کنند، قبوض آنان وفق قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود و مشمول تخفیفات ۱۰۰ درصدی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد قبوض صادره و مصارف اشتراک‌ها بر روی وب‌سایت شرکت به آدرس www.abfasb.ir در قسمت مشترکین در دسترس کلیه مشترکان قرار گرفته است و مشترکان می‌توانند کلیه قبوض صادره و وضعیت اشتراک خود را مشاهده و بررسی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین سالاری
۰۹:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
تقاضای اعلام تعرفه آب بها بصورت پلکانی قیمت هر متر مکعب چه مبلغ است لطفاً شفاف سازی شود