درگیری معترضان و پلیس رژیم صهیونیستی در فرودگاه بن گوریون

 هزاران معترض روز دوشنبه در فرودگاه بن گوریون در اراضی اشغالی گردهم آمده و با پلیس درگیر شدند.

در اعتراض به طرح بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اصلاحات قضایی، شمار زیادی از معترضان وارد سالن ورودی فرودگاه بن گوریون شدند و شعار "دموکراسی" سر دادند.

به گزارش رویترز، میان پلیس و معترضان در فرودگاه بن گورین درگیری صورت گرفت و شماری از تظاهرات‌کنندگان بازداشت شدند. بیرون از فرودگاه نیز پیاده رو مملو از معترضان بود.

در اوایل روز، تظاهرکنندگان برای مدت کوتاهی دسترسی به یک بندر دریایی بزرگ در اراضی اشغالی را مسدود کردند.

این فشار قانونی که پس از به دست آوردن قدرت نتانیاهو در اواخر دسامبر در میان ائتلاف راست‌گرای تندرو آشکار شد، اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخت.

پیش از این یک اطلاعیه در فضای مجازی منتشر شد که از تظاهرکنندگان خواسته شده بود با چمدان و پاسپورت خود را به بن گوریون برسانند که حاکی از برنامه ای برای فریب و دور زدن صد‌ها نیروی امنیتی است که به عنوان نیروی کمکی مستقر شده بودند.

نتانیاهو در ماه مارس با توقف این قانون و انجام مذاکرات سازش با مخالفان، بخشی از خشم معترضان را فرو نشاند. آن مذاکرات بی نتیجه ماند و او اکنون به دنبال چیزی است که به نظر او نسخه کوچک شده‌ای از اصلاحات است.

معترضان قبلاً در ماه مارس به بن گوریون هجوم آورده بودند و تلاش کردند دیدار لوید آستین وزیر دفاع آمریکا را مختل کنند و مانع از برخاستن هواپیمای  نتانیاهو برای مذاکره در ایتالیا شوند. آستین در حالی که نتانیاهو پس از رسیدن به بن گوریون با بالگرد به رم پرواز کرد، دیدار خود را کوتاه کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار