۵۰ درصد ظرفیت فعالیت جایگاه‌های سی ان جی خراسان رضوی خالی است

رئیس انجمن جایگاه داران سی ان جی خراسان رضوی گفت: اکنون تقاضا برای مصرف سوخت سی ان جی به دلیل سیاست‌های اشتباه کاهش یافته، بطوریکه ۵۰ درصد ظرفیت جایگاه‌ها خالی است.

جایگاه داران سوخت سی ان جی به میزان حق العملی که سالانه تعیین می‌شود گلایه دارند و بر این موضوع واقف هستند که میزان حق العملی که در نهایت برای جایگاه‌های سوخت تعیین می‌شود پاسخگوی هزینه‌هایی که هرساله افزایش پیدا می‌کند نیست و در کنار این موضوع اینکه تا به این لحظه و با گذشت چندین ماه از سال تعیین این حق العمل سالانه در بلاتکلیفی قرار دارد و جایگاه داران به این امید که این حق العمل حساب شده باشد، نگه داشته است.

محمدرضا رضوی راد رئیس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی خراسان رضوی گفت: بعد از گذشت چهار ماه از سال هنوز نرخ حق العمل جایگاه‌های سی ان جی تعیین تکلیف نشده است. در سال گذشته این موقع درهیات وزیران تعیین حق الزحمه تصویب شده بود و به مرحله اجرا رسیده بود، اما اکنون هنوز مرحله تعیین تکلیف نرخ هم صورت نگرفته است. این در حالی است که ما از ابتدای سال افزایش حقوق و دستمزد پرسنل را داشتیم و از همه بدتر اینکه در یک اقدامی نرخ برق ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است و، چون این افزایش بر اساس قانون بوده یک سال گذشته را برای جایگاه‌ها بدهکاری زدند.

همچنان قطعی برق بدون اطلاع قبلی در حال انجام است

او افزود: در کنار همه این هزینه ها، هزینه‌های جانبی جایگاه‌های سوخت سی ان جی مثل روغن کمپرسور و یا قطعات جایگاه‌ها وابسته به نرخ دلار است. در سال گذشته قطعی گاز در یک مقطعی باعث شد جایگاه‌ها متضرر شوند که هیچ خسارتی هم در این خصوص به جایگاه‌ها از سوی دولت پرداخت نشد و امسال همچنان قطعی برق بدون اطلاع قبلی در حال انجام است و این زیان انباشته هر ساله شرایط برای فعالیت شغل جایگاه داری را بغرنج کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.