افزایش بیش از ۹ درصدی اهداء خون در یزد

مدیر کل سازمان انتقال خون یزد از افزایش بیش از ۹ درصدی اهداء خون یزدی‌ها در بهار امسال خبر داد.

محمدرضا آقائی مدیر کل سازمان انتقال خون یزد گفت: متوسط خون گیری در سه ماهه‌ی ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ و دو دهم درصد و متوسط خونگیری روزانه در سه ماهه‌ی ابتدای امسال ۹ درصد افزایش یافته است.

او افزود: همچنین اهدا پلاکت فرزیس که در درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می‌گیرد در این مدت ۸۰ درصد افزایش یافته است و امسال به ۱۰۰ درصد درخواست‌های مراکز درمانی به خون پاسخ داده شد.

مدیر کل سازمان انتقال خون یزد با اشاره به این که اهداکنندگان مستمر خون در سال حداقل دو بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، ادامه داد: اهداء کنندگان مستمر خون در سه ماهه بهار سال گذشته در استان ۶۰ درصد به ثبت رسیده است که این آمار امسال به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

آقائی به مراجعه بیشتر مردم در شب‌های احیا، ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان امسال اهدا خون در استان یزد در مجموع ۱۴ درصد افزایش یافته است که این آمار در شب‌های قدر افزایش ۴۴ درصدی را داشته است.
او بر حضور جوانان و بانوان در امر اهداء خون تاکید کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته جهان، زنان نیمی از اهدای خون را بر عهده دارند و به دلیل خود مراقبتی بیشتر، صداقت در پاسخگویی به سوالات بدو اهدای خون و رفتار‌های پر خطر کمتر، خون سالمتری دارند، اما شاخص اهدای خون بانوان در استان و کشور همچنان پایین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار