امسال ۶۰ فقره آتش سوزی در گچساران رخ داد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۶۰ فقره آتش سوزی امسال در مناطق مختلف از جمله علفزار‌های حومه شهر و اراضی گاین شهرستان گرمسیری رخ داد.

مجید نظری رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها همه ساله به وقوع می‌پیوندد که بر اساس بررسی‌های انجام شده عامل اصلی وقوع این گونه آتش سوزی‌ها عامل انسانی است.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد از آتش سوزی‌ها امسال این شهرستان در محدوده شهر دوگنبدان بوده است.

نظری اظهار کرد: برخی از افراد برای فرار دادن حشرات و جانوران علفزار‌های اطراف محل زندگی خود را آتش می‌زنند که این امر موجب سرایت آتش به دیگر نقاط خواهد شد.

وی ابراز کرد: پنج متخلف امسال در این زمینه وقوع آتش سوزی در این شهرستان شناسایی و پرونده‌های آن‌ها در حال بررسی است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل‌ها و مراتع این شهرستان طی چند سال گذشته ۶۰۰ کیلومتر آتش بُر در این مناطق ایجاد شده است.

نظری افزود: این میزان آتش بُر در بیش از ۹۵ درصد مناطق حادثه خیز این شهرستان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: این میزان آتش بُر در ضلع شمالی شهر دوگنبدان، اطراف جنگل‌های دست کاشت گچساران، کمربندی، رادک، انبار شاهی، تلخاب شیرین، ماهور باشت، خنگ بنار، گر گنجه ای، پلاک باغ انار و اسلام آباد ایجاد شد.

نظری ابراز کرد: با شروع فصل گرما احتمال آتش سوزی‌های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش می‌یابد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.