فروشگاه‌های «نام و هنر» در کشور راه اندازی می‌شود

رئیس مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری کشور گفت: در راستای معرفی و دسترسی مردم به آثار شاخص هنری و کمک به اقتصاد هنرمندان بزودی فروشگاه‌های «نام و هنر» در سراسر کشور راه اندازی می‌شود.

محمد زرویی نصرآباد، رئیس مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری کشور در حاشیه افتتاح نمایشگاه «به قربان غدیر تو» در قزوین اظهارداشت: خوشبختانه در حوزه‌های هنری سراسر کشور هنرمندان متعددی در رشته‌های مختلف مشغول کارند که بخش اعظم آن‌ها در خطاطی و نقاشی خط فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حوزه هنری شاهد حضور هنرمندان حرفه‌ای و طراز اول کشور هستیم و در قزوین نیز که پایتخت خوشنویسی  محسوب می‌شود این هنر اصیل توسط هنرمندان شاخصی، چون استاد پیله چی زنده نگهداشته شده است.

توجه به اقتصاد هنر با برپایی فروشگاه‌های «نام و هنر»

زرویی در خصوص اهمیت اقتصاد هنر و حمایت مرکز هنر‌های تجسمی از هنرمندان تصریح کرد: در اقتصاد هنر از سوی حوزه هنری کار‌های  جدیدی شروع کرده و با تولید آثار هنری و فرهنگی و مشتقات آن‌ها از جمله بازی، سرگرمی، پوشاک، لباس و لوازم التحریر و بازآفرینی و تکثیر آثار هنری تلاش می‌کنیم تا خانواده‌ها این آثار هنری را در سبد فرهنگی خود قرار دهند که این کار می‌تواند به اقتصاد هنرمندان کمک کند.

وی یادآورشد: حوزه هنری از بابت این که آثار هنری زیادی در اختیار دارد صاحب سرمایه‌های ارزشمندی است و در این راستا آثار خوبی در کشور تولید شده و این قابلیت وجود دارد که این هنر‌های شاخص در اختیار مردم هم قرار گیرد.

رئیس مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری کشور گفت: متاسفانه این زنجیره در کشور قطع بوده و در منازل مردم کمتر از این آثار دیده می‌شد و آثار هنری فقط در گالری‌ها نمایش داده شده و در موزه‌ها نگهداری می‌شد و مردم از داشتن آن‌ها محروم بوده اند و از آن‌ها در زندگی استفاده نکرده اند لذا حوزه هنری در این بخش فعال شده تا این آثار هنری در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

اکسپوی هنری را در سال‌های آینده راه اندازی خواهیم کرد

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: راه اندازی اکسپو‌های هنری را در برنامه داریم تا به معرفی آثار و اقتصاد هنرمندان کمک شود.

وی بیان کرد: بزودی یک سری فروشگاه‌های آثار هنری بنام «نام  هنر» در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد که قزوین هم یکی از این استان‌ها خواهد بود و آثار هنری شاخص هر استان در معرض فروش قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند.

زرویی اظهارداشت: همچنین برای بازاریابی آثار هنری در عرصه بین الملل هم کار‌هایی در دست اقدام است تا در کشور‌های حوزه خلیج فارس، منطقه و ترکیه بتوانیم آثار شاخص هنرمندان را عرضه و معرفی کنیم.

این مسئول گفت: آثار هنری ایرانی مشتریان زیادی در کشور‌های مختلف جهان دارد و یک محصول برای صادرات فرهنگی است که می‌تواند به معیشت و اقتصاد هنرمندان هم کمک کرده و زندگی آن‌ها را بهتر کند.

وی اضافه کرد: اولویت ما تامین زیرساختهاست و درصدیم فروشگاه‌های اینترنتی در داخل و خارج راه اندازی کنیم تا دسترسی عموم مردم به آثار هنری ممکن و تسهیل شود.

برچسب ها: حوزه هنری ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.