اتصال شبکه ارتباطی در دورترین روستاهای مازندران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از راه اندازی ۱۱ سایت روستایی فاقد هرگونه بستر انتقال در مناطق صعب العبور و کوهستانی استان در امسال خبر داد.

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندراندر نشست مشترک با روحی مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی uso، گفت: تکمیل پوشش روستا‌های بالای ۲۰ خانوار مازندران از اولویت‌های اساسی و جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در امسال می‌باشد و بر حسب الویت در مرحله نخست تعیین تکلیف نصب و راه اندازی تعدادی از سایت‌های جدید و ارتقاء تکنولوژی در برخی از روستا‌های فاقد بستر انتقال در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با اشاره به برخی از مشکلات راه اندازی برخی از سایت‌های روستایی استان، افزود: در دو سال گذشته امکان راه اندازی ۱۱سایت در روستا‌های مازندران به دلیل مشکلاتی که در تامین بستر انتقال بوده وجود نداشت و خوشبختانه با مساعدت مجری طرح USO و مجموعه همکارانشان در وزارت و تیم‌های فنی مخابرات و اپراتور‌های تلفن همراه این سایت‌ها در برنامه اجرایی استان قرار گرفت و به زودی شاهد راه اندازی این سایت‌ها خواهیم بود.

اعزی گفت: این روستا‌ها به دلیل قرار گرفتن در مناطق صعب العبور و کوهستانی و موقعیت جغرافیایی خاص فاقد راه دسترسی لازم بوده و در نظر داریم با اولویت قراردادن اجرای پروژه فاز دوم فیبر نوری و رساندن پهنای باند لازم در مناطقی که این سایت‌ها قرار دارند، راه اندازی اینترنت پرسرعت همراه را در دورترین نقاط روستایی از مرکز استان اجرایی نماییم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران افزود: عمده این روستا‌ها در شهرستان‌های رامسر، تنکابن و ساری و بهشهر قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.