در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مشکل ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد رفع شد

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: اختلال در سامانه می تواند از نوع سامانه و خدمت‌دهی ارائه شده در آن یا نقص در زیر ساخت باشد.

سید مجتبی هاشمی رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد جزو مدارس خاصی هستند که در سطح استان و منطقه شرایط متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: شرایط این مدارس باتوجه به شرایط با یکدیگر متفاوت است و هر کلاس براساس اقتضائاتی موجود خود می‌تواند دانش آموز بپذیرد اما به طور میانگین هر کلاس ۳۰ دانش‌آموز را در خود جای دهد، این تعداد می توانند براساس اقتضائات منطقه و استان متفاوت باشد. 

 براساس گزارش‌های مردمی در چند هفته اخیر سایت ثبت نام مدارس شاهد دچار اختلال  و این امر موجب نارضایتی آن‌ها شده است در همین باره  رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: برای حل مشکل ثبت نام با مراکز فناوری و اداره کل شاهد که متصدی این امور هستند، رایزنی‌هایی داشتیم و با هماهنگی های صورت گرفته، اختلالات موجود در سامانه رفع شد.

وی ادامه داد: اختلال در سامانه می تواند از نوع سامانه و خدمت‌دهی ارائه شده در آن یا نقص در زیر ساخت و از دسترسی هایی داده شده به کاربر نشات گرفته باشد که در این اختلال باید این موارد بررسی شود.

هاشمی تصریح کرد: طبق آیین نامه اجرای مدارس دانش‌آموزانی ایرانی و اتباع که دارای مدرک نیستند می‌توانند درمدارس  ثبت نام انجام کنند اما یک ماه به والدین این دانش‌آموزان فرصت داده می شود؛ مدارک لازم را به مدارس تحویل دهند ولی اگر شرایط به سویی پیش رود که هیچ مدرکی دریافت نشود، این موضوع در یک کمیسیون درباره ادامه تحصیل این دانش آموزان مطرح می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار