صربستان: تنها هدف نخست‌وزیر کوزوو تبدیل شدن به یک زلنسکی جدید است

رئیس‌جمهور صربستان از برنامه‌ریزی نخست‌وزیر کوزوو برای حمله به صرب‌ها خبر داد.

«الکساندر وویچ» رئیس‌جمهور صربستان، امروز (یکشنبه) هشدار داد، «آلبین کورتی» نخست‌وزیر کوزوو، در حال آماده شدن برای حمله به اقلیت صرب این استان است.

به گزارش آرتی، وویچ می‌گوید این حمله به اقلیت صرب‌ها در حالی انجام خواهد شد که اوکراین در حال برنامه‌ریزی برای انجام ضدحمله دیگری علیه روسیه است.

ووچیچ به خبرنگاران گفت: «کورتی فقط می‌خواهد زلنسکی جدید باشد. زمانی که ضدحمله اوکراین آغاز شود، شما شاهد حمله اضافی کورتی در جمهوری کوزوو خواهید بود. من از مردم جمهوری کوزوو می‌خواهم که مراقب باشند، فقط برای مدتی پناه بگیرند. من می‌ترسم که این وحشت شدیدتر شود.»

بحران سیاسی که به خشونت در شمال کوزوو تبدیل شده، از زمان روی کار آمدن شهرداران آلبانیایی نژاد در منطقه‌ای که اکثریت آن صرب هستند، تشدید شده است. از زمان روی کار آمدن این شهردارها، برخی صرب‌ها تلاش کرده‌اند مانع ورود مأموران به ساختمان‌های شهرداری شوند.

پلیس در پاسخ به صرب‌های معترض از گاز اشک‌آور استفاده کرده است و در خشونت‌های رویداده در شمال کوزوو، ۳۰ حافظ صلح و ۵۲ صرب زخمی شدند. صربستان پس از این حادثه آماده‌باش نظامی اعلام و اقدام به استقرار نظامیانش در مرز با کوزوو به منظور دفاع از حقوق صرب‌های این منطقه کرد.

بلگراد استقلال منطقه کوزوو در سال ۲۰۰۸ را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را اقدامی مغایر با قوانین بین‌المللی می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار