۸۱ درصد پرونده‌های مسن دادگستری استان سمنان در مرحله اجرای احکام است

معاون منابع انسانی دادگستری استان سمنان با یادآوری وجود سه هزار و ۸۷۱ پرونده «مسن» که بیش از یکسال عمر دارند گفت: ۸۱ درصد این پرونده‌ها در مرحله اجرای احکام است

حجت الاسلام محمد قاسم عین الکمال  ه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان شاهرود  با بیان اینکه دادگستری سمنان جزو استان‌های دارای کمترین پرونده مسن است، افزود: ۵۰۰ پرونده مسن شعبه‌های دادگستری استان در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه پرونده و شعبه غیرمتعارف در دادگستری استان سمنان وجود ندارد، اظهار کرد: سال گذشته میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۸۶ روز بود که امسال به ۸۳ روز کاهش یافت.

معاون منابع انسانی دادگستری استان سمنان با بیان اینکه احقاق حقوق عامه از تکالیف مهم دستگاه قضایی است، ابراز کرد: جلوگیری از بیکاری ۲ هزار کارگر، رفع تصرف پنج هکتار از زمین‌های بستر رودخانه، ۱.۵ هکتار از زمین‌های دولتی، ۶۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی در استان طی سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه قضایی طی سال گذشته اتفاقات خوبی در استان افتاده است، ادامه داد: در حوزه تثبیت زمین‌های ملی (کاداستر) برای ۹۹/۹ درصد از این زمین‌ها سند صادر شد.

حجت الاسلام عین الکمال با بیان اینکه رویکرد تحول‌گرایی در دستگاه قضایی ایجاد شده است، ابراز کرد: قرارگاه اجرایی فرمان‌های رهبر معظم انقلاب در این دستگاه راه‌اندازی شد، امسال براساس ۶ فرمان ایشان در این قرارگاه برنامه‌های عملیاتی تدوین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار