برگزاری برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در ۶۰ پایگاه اسوه

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه از برگزاری برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در ۶۰ پایگاه اسوه در این استان خبر داد.

سعید بهشتی راد معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های اوقات فراغت گفت : یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مدنظر هست، بحث امیدآفرینی و مبارزه با تبلیغات دشمن است که اهالی رسانه می‌توانند به عنوان افسران جنگ نرم نقش مهمی در این راستا ایفا کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است، لذا بایستی برای این سه ماهه برنامه‌های بصیرتی و تربیتی در نظر گرفته شود.

وی گفت: امسال در ۶۰ پایگاه مقاومت بسیج در سطح چهارده شهرستان برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است.

بهشتی راد تصریح کرد: این برنامه‌ها نه تنها شامل بسیجیان بلکه همه جوانان و نوجوانانی هم که عضو بسیج نیستند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل انواع برنامه‌های تربیتی، اموزشی، جلسات قرآنی، ورزشی، اردویی و.. است که از اول تیرماه شروع شده است.

بهشتی راد با اشاره به اینکه شرکت در این کلاس‌ها رایگان است به استثنای برخی فوق برنامه‌ها یا اردوها، تصریح کرد: این کلاس‌های تابستانی با همکاری برخی ادارات مثل ارشاد اسلامی، آموزش پرورش، اوقاف، تبلیغات اسلامی و… برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با اشاره به ظرفیت این برنامه‌ها گفت: هر پایگاه ظرفیت پذیرش هزار نفر را دارد، لذا پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰ هزار نفر در این برنامه حضور پیدا کنند.

وی به مناسبت‌های ویژه در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: یکی از مناسبت‌ها دهه ولایت و امامت است که پرچم امام علی (ع) رونمایی شد و همچنین جشن بزرگی با همکاری بنیادبین المللی غدیر و بسیجیان در چهارراه نوبهار اجرا شد.

بهشتی راد ادامه داد: یکی دیگر از مناسبت‌ها روز کرمانشاه و سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است و همچنین شکست حصر پاوه که برنامه‌های ویژه و خاصی برای این روز در نظر گرفته شده است و همچنین مناسبت دیگر بازگشت آزادگان به وطن است.

وی با اشاره به اینکه مناسبت عظیم دیگر اربعین است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم مواکبی با حضور نوجوانان و جوانان برپا شود و مدیریت آن را بر عهده داشته باشند.

بهشتی راد ادامه داد: اربعین فرصتی برای تبیین قیام امام حسین (ع) است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها طرح شهید عجمیان در بحث رنگ‌آمیزی و تعمیر مدارس است که در سال‌های گذشته تحت عنوان طرح هجرت بود، در این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین مهارت آموزی در سطح مدارس استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دبیر این برنامه‌های تابستانه معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان و نواحی مقاومت هستند، گفت: امیدواریم بتوانیم به نحو احسن این برنامه‌های بصیرتی تربیتی را اجرا کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.