معاون اجتماعی دادگستری استان یزد:

قوه قضائیه به دنبال جذب نقد‌های فنی و تخصصی است

رحیمی زاده گفت: در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه، برگزاری بخش نقد در جشنواره عدلیه و رسانه زمینه ساز جذب نقد‌های فنی و تخصصی است.

محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست با رؤسای نهاد‌های همزیست دستگاه قضایی در استان یزد، بر جلب مشارکت نخبگان حقوقی و فرهیختگان مرتبط با دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یک بخش در جشنواره عدلیه و رسانه، بخش نقد است که بر اساس سند تحول قوه قضائیه تدوین شده است و با تکیه بر مأموریت‌ها و چالش‌های پیش روی دستگاه، فراخوان انجام شده است.

او با بیان اینکه قوه قضاییه آماده دریافت نقد‌های عمومی از سوی مردم می‌باشد، اظهار داشت:، اما به نظر می‌رسد آنچه که می‌تواند راهگشا باشد نقد‌های فنی و تخصصی است که انتظار است جامعه نخبگانی حقوقدان، با حضور در این بخش بر غنای آن بیافزایند.

رحیمی زاده تصریح کرد: نهاد‌های همزیست قوه قضائیه همچون وکلا و کارشناسان، ارتباطات مستمری با دستگاه قضایی دارند که این امر می‌تواند نقد‌ها با راهکار‌های عملی و اثر گذار را به جشنواره نقد وارد کند.

او با بیان اینکه بخش نقد در ۷ مأموریت و ۲۰ چالش طراحی شده است، گفت: پس از ارزیابی و داوری نقد‌های وارده و تقدیر از برگزیدگان، همه نقد‌های در کارگاه‌های علمی جمع بندی و مبنای برنامه ریزی شکلی و ماهوی برای آینده قرار می‌گیرد.

رحیمی زاده یادآور شد: جشنواره عدلیه و رسانه تا ۳۱ مرداد ماه تمدید شده است و علاقه‌مندان برای حضور در سایر بخش و به ویژه بخش نقد تا پایان مرداد ماه فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.