۱۳ نقطه حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری رفع می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: رفع ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در استان در دستور کار این اداره کل امسال قرار دارد.

روح الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات است، گفت: رفع ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در استان در دستور کار این اداره کل امسال قرار دارد.

روح الله غلامی افزود: امسال آمار تصادفات رانندگی و همچنین فوتی تصافات در استان روند صعودی داشته است و این مساله نگران‌کننده است در حالی که پارسال استان در زمینه کاهش تصادفات جز پنج استان اول قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل جاده‌ای در راستای ایمن‌سازی و ارتقا جاده برنامه‌ها و طرح‌های مختلف را از سال گذشته آغاز کرده است، گفت: اجرای طرح مبلمان جاده‌ای، خط‌کشی مسیر، تهیه ونصب نیوجرسی و جداکننده میانی، نصب تابلوو علایم جدید و تابلو‌های اطلاعاتی و انتظامی، تعویض تابلو‌های مخدوش و از بین رفته، ایجاده ساز‌های خاکی در حاشیه جاده و دهانه ورودی پل‌ها، نصب گاردریل در نقاط پرتگاهی، ایجاد شیب شیروانی در جهت افزایش بخشندگی جاده در پرتگاه‌ها، برای کاهش حوادث و همچنین کاهش تلفات در دستور کار این اداره کل قرار دارد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح روشنایی نقاط پرحادثه به خصوص در ورودی و خروجی جاده، امتداد تونل‌ها، نصب چراغ‌های چشمک زن در نقاط پرحادثه از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

غلامی افزود: اجرای طرح توسعه جاده و تکمیل چهار خطه از برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی است و حفظ و نگهداری جاده بر عهده اداره کل حمل و نقل جاده‌ای‌ست که با توجه به بالابودن تردد و همچنین تلفات جاده‌ای در محور بروجن به لردگان رفع نقاط حادثه‌خیز و همچنین نصب نیوجرسی با همکاری بخش خصوصی توسط این اداره کل آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اجرای این طرح قرادادی با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شده و در حال تهیه و نصب هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲محل اقامتی و بین راهی با همکاری بخش خصوصی در حاشیه این محور فعال و در دست احداث است، گفت: بیشترین مجتمع‌های رفاهی فعال استان در این محور قرار دارد.

به گفته وی، هم‌اکنون ارائه خدمت به رانندگان و مسافران در ۲ راهدارخانه گوشکی و گوشنگلی نیز وجود دارد.

وی افزود: برای رفع نقطه حادثه خیز گردنه مروارید با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده که اجرای این طرح مصوبه کشوری دارد.

غلامی اظهار داشت: سرعت بالا که به دلیل تردد خورد‌های شوتی مهمترین بیشترین تلفات با تصادف با خورد‌های شوتی است که تخطی از سرعت مهمترین عامل تصادفات است و بی‌توجهی به جلو از دیگر دلایل افزایش تصادفات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصلانی
۰۹:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
با عرض سلام چرا هیچکس به فکر جاده بخش ارمند شهرستان خانمیرزا که دوبخش میانکوه ومشایخ را به شهرستان لردگان وجاده خوزستان وصل میکند نیست وهرسال تعداد زیاداز گردشگران ومردم این منطقه جان خود رادر این مسیر ازدست میدهند لطفا پیگیری کنید باتشکر
آخرین اخبار