روسیه پلیس فرانسه را به خویشتن داری فراخواند

یکی از مقامات روسیه از پلیس فرانسه خواست خویشتن‌داری کند و به اتحادیه اروپا هشدار داد مراقب زرادخانه هسته‌ای این کشور باشند.

آندره کلیشاس، رئیس کمیته قانون اساسی شورای فدراسیون روسیه بیان کرد که اتحادیه اروپا باید به ناآرامی‌های فرانسه واکنش نشان دهد. او از اتحادیه اروپا خواست باید اقدامات سازمان‌های مجری قانون فرانسه را در رابطه با تظاهرکنندگان ارزیابی کند.

براساس گزارش اسپوتنیک، این سناتور روسی در کانال تلگرامی خود نوشت: باید فوراً پلیس فرانسه را به خویشتن داری فراخواند، رهبران اتحادیه اروپا باید در مورد ثبات رژیم سیاسی در فرانسه بحث کنند و روشن کنند که آیا زرادخانه هسته‌ای امن است یا خیر.

ناآرامی‌های گسترده در سراسر فرانسه پس از آن آغاز شد که افسران پلیس صبح روز سه‌شنبه در حومه پاریس، یک نوجوان ۱۷ ساله را هنگام کنترل رفت و آمد به ضرب گلوله کشتند. آن‌ها اظهار داشتند که وی از انجام مطالبات آن‌ها خودداری کرده است.

با وجود آنکه جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه فرمان منع رفت و آمد در سطح کشور برای ساعت ۹ شب تا ۶ صبح امروز شنبه را صادر کرده بود، اما چندین شهر فرانسه در چهارمین شب اعتراضات علیه قتل «نائل ام» جوان ۱۷ ساله الجزایری و مغربی‌تبار در سه‌شنبه گذشته توسط پلیس این کشور، تنش‌های جدیدی را شاهد بود.

مقامات امنیتی از آماده باش و استقرار ۴۰ هزار پلیس در سراسر فرانسه برای جلوگیری از ادامه آشوب خبر می‌دهند. همچنین گفته شده امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌کوشد با آرام ساختن جو مانع از خروج شرایط از کنترل شود. تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر بازداشت شده‌اند و دولت برای حل این بحران جلسه اضطراری تشکیل داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۱ تير ۱۴۰۲
یه روزی همینطوری میشه سلاح هسته ای را میدن دست شورشی و تروریست....
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۱:۳۹ ۱۰ تير ۱۴۰۲
در اغتشاشات سال 88 آشی که برای ایران پخته بودند به بهار عربی منجر شد و در مورد تحرکات سال گذشته هم باید نتیجه را در اسرائیل و فرانسه ببینند. مکر مکرون خیلی زودتر از آنچه تصور می کرد دامان خودشان را گرفت البته این جریانات گذراست ولی باید بدانند خود آنها خیلی آسیب پذیر تر از ایران هستند.
آخرین اخبار