حفر و تکمیل ۲۷ حلقه چاه نفت و گاز

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل نهایی ۲۷ حلقه چاه نفت و گاز در صد روز گذشته خبر داد.  

حمید رضا گلپایگانی گفت: با تلاش و همت مضاعف مجموعه کارکنان سختکوش این شرکت همانند سال‌های قبل، پیشبرد برنامه‌های راهبردی سازمان در جهت افزایش تولید و اعتلای صنعت نفت دنبال می‌شود.

او می‌گوید: با توجه به برنامه‌های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران، محور برنامه‌های سال جاری افزایش تولید نفت وگاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی و میادین مشترک است که در این ارتباط همسو با حفاری چاه‌های توسعه ای، توصیفی و اکتشافی طبق برنامه‌های شرکت‌های کارفرمایی و بهره بردار نفتی، تعمیر چاه‌های در حال بهره برداری با هدف حفظ، نگهداشت و رشد تولید با اولویت صورت می‌پذیرد. 

گلپایگانی گفت: از مجموع چاه‌های حفر شده از ابتدای سال تاکنون ۲ حلقه توسعه‌ای (جدید) و ۲۵ حلقه تعمیری، تکمیلی بوده است، ارائه خدمات فنی مهندسی از اجزای مهم و اساسی در صنعت حفاری است.

او با اشاره به برخورداری ملی حفاری از متخصصان مجرب و تجهیزات تخصصی در انجام بیش از ۲۰ نوع خدمات به چاه‌ها در جریان حفاری و یا بهره برداری، شمار خدمات در این مدت در بخش‌های فنی، ویژه و عملیات ویژه حفاری را افزون بر یک هزار و ۲۰۰ مورد برشمرد. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیاتی شدن یک دستگاه حفاری سنگین خشکی جدید در ناوگان حفاری شرکت محقق شد و براساس مذاکرات به عمل آمده این دکل نیز به زودی به ناوگان شرکت افزوده خواهد شد و تعداد دستگاه‌های این ناوگان به ۷۴ دکل بالغ می‌گردد. 

به گفته او رایزنی‌های مستمر با شرکت‌های کارفرمایی، مراکز علمی و پژوهشی، شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات و دانش بنیان‌ها در چارچوب تعامل، همفکری، تقویت همکاری‌ها و مرتبط با برنامه‌های راهبردی شرکت است.

این مقام مسئول گفت: حضور فعال در طرح‌های صنعت نفت، کاریابی دکل‌ها، ارتقا سهم بازار و توسعه فعالیت ها، توجه به ساخت داخل، بهره گیری از توان و قابلیت صنعتگران و دانش بنیان‌ها و به کارگیری فناوری‌های نوین اولویت‌های کاری سازمان در سال جاری مطرح که در ۱۰۰ روز گذشته اجرایی نمودن آن‌ها با جدیت پیگیری شده است. 

گلپایگانی می گوید: دغدغه و رویکرد اصلی شرکت بازسازی ناوگان حفاری و خدمات جنبی در راستای پاسخگویی به نیاز‌های صنعت نفت است.

او می‌گوید: نشست‌های کارشناسی با شرکت‌ها و مراکز علمی پِژوهشی برگزار و چند سند همکاری از جمله با شرکت نفت وگاز اروندان، منطقه آزاد اروند، و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها فراهم و امضا گردید و این روند در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی استمرار دارد. 

او گفت: افزایش رضایتمندی کارکنان، نظم و انضباط اداری، کار بر مبنای برنامه و کاهش انتظارات، توجه به کمیت و کیفیت ها، به کارگیری استاندارد‌ها و رعایت ضوابط و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، تداوم افزایش بهره وری و راندمان کار، اصلاح ساختار و فرایند ها، بهینه سازی هزینه ها، شایسته سالاری، تعامل با شرکت‌های کارفرمایی و توجه به مسئولیت‌های اجتماع، کار جهادی و تلاش مضاعف را از رویکرد‌های مهم فعالیت‌های شرکت در سال جاری به شمار می‌آید که از ابتدای سال در دستور کار منظور و با جدیت پیگیر آن هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.