اجرای طرح ترویج کارآفرینی، یکی از اولویت‌های وزارت علوم

سرپرست فناوری وزارت علوم گفت: طرح ترویج کارآفرینی با ۱۵ هزار دانشجو در مرحله اول آغاز می‌شود.

امید رضایی فر، سرپرست فناوری وزارت علوم گفت: به طور کلی، طرح ترویج کار آفرینی یکی از برنامه‌های اصلی معاونت فناوری است و اقدامات اولیه آن از سال گذشته در پارک فناوری امیرکبیر شروع شده است. در این طرح تست‌های شخصیت شناسی، روانشناسی و خود شناسی برای دانشجویان انجام و آنان دوره‌های مورد علاقه خود را مانند حوزه‌های مختلف کسب و کار، انتخاب می‌کنند. 

به گفته وی این کار در یک طرح ملی و در چهار چوب معین در سطح ملی به یک حل مسئله منجر می‌شود. در جامعه درنظر گرفته شده، هدف آموزش هدایت شغلی تخصصی نبوده بلکه هدف توسعه فرایند دانش در حوزه کسب و کار‌های مبتنی بر دانش است. 

او بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این طرح سهم چشمگیری در اقتصاد دانش بنیان داشته و سبب افرایش تولید ناخالص داخلی خواهند شد. وزارت علوم برای این طرح ۳۰ هزار نفر از دانشجویان را در نظر گرفته و مرحله اول این طرح با ۱۵ هزار نفر شروع می‌شود. تمام دانشگاه ها، اعتبارات مرحله اول این طرح را دریافت کرده اند. 

فصیحی رئیس پارک فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی با مهارت‌های کسب و کار و کار آفرینی است. بعد از انجام تست‌های روانشناسی، آموزش‌های لازم در حوزه مدنظر داده خواهد شد و وزارت علوم برای این طرح، ۱۲ عنوان محتوای آموزشی در نظر گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار