خودکفا نشدن در تولید چادر مشکی و واردات؛ دلایل افزایش قیمت آن

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، درمورد دلیل افزایش قیمت چادر مشکی به عنوان یکی از محصولات عفاف و حجاب در کشور توضیحاتی داد.

سید مجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، درمورد دلایل نبود پوشاک عفاف و حجاب در بازار برای دختران و زنان اظهار کرد: واقعیت این است که همه راه حل‌های آزموده شده و با ضمانت را می‌شناسم و به همین دلیل، برای اجرا هم، روی سکوی پرتاب، برنامه دارم و برخی از آن‌ها را شروع کرده ام و بعضی دیگر هم، به مطالبه رسانه‌ای نیاز دارند؛ به طوری که تغییرات مربوطه را به آئین نامه رسمی تبدیل و ابلاغ کرده ایم و تغییرات و درمان این بیمار جشنواره مد و لباس فجر را به کمال رسانده ایم و با توجه به این که درمان به جشنواره قبلی نرسید، اما در جشنواره مد و لباس فجر امسال انجام خواهد شد.

او با اشاره به زمان برپایی جشنواره مد و لباس فجر امسال گفت: جشنواره امسال قرار است در مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شود و دلیل این کار هم، این است که در بهمن ماه شلوغی‌ها و فشردگی‌هایی وجود دارد و علاوه بر این، اعتقاد دارم که چنین رویداد‌هایی باید در ابتدای فصل صورت بگیرند. چون فصل خاصی برای صنعت پوشاک در ایران است و از اینرو، جشنواره فجر نمی‌تواند در جای خودش قرار بگیرد و با شجاعت کامل، جشنواره مد و لباس فجر را از تاریخ بهمن ماه خارج کردیم و در صورت بندی جشنواره کار کرده ایم و معتقد هستیم این کار می‌تواند آن را به بازار نزدیک کند.

امامی با بیان این که در حال برقراری رابطه خوبی با صنعت پوشاک هستند، ادامه داد: حضور داشتن خیلی از سرآمدان صنف و صنعت پوشاک حتی در شورای سیاست گذاری و شورا‌های علمی جشنواره، تدوین کتاب مضمون یا مد بورد و یا کتاب ترند از جمله اقداماتی هستند که قرار است برای نخستین بار در ایران صورت بگیرند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، با اشاره به راه حل‌ها برای برطرف شدن مشکلات صنعت مد و لباس در کشور تصریح کرد: بنده شخصیت انتقادی دارم و به همین خاطر، طبیعی است که به طرف نقاط و فضا‌های خالی لیوان حرکت کنم تا جایی که مثلاً از نظر لباس قاچاق، خیلی مورد تهاجم قرار گرفته ایم و علتش هم تا حدی، به دلیل قیمت بالای ارز و عدم موازنه آن با ریال کم‌تر است و با توجه به این که واردات لباس دوخته شده در کشور و قاچاق هم اقدامی ممنوع است، با شناسه شیما و اتصال آن به شناسه کالا سعی کرده ایم یک نظام بدون سر و صدا و بدون هیاهو و فضای تشویقی و ایجابی برای رفتن تولید و توزیع به سمت پوشاک تراز داشته باشیم و بدنبال آن، در ۱۵-۱۰ ماه اخیر، با وجود موانع زیاد، نظارت را الکترونیکی و پلتفرمی کرده ایم و تقریباً به یک جایی رسیده ایم که حتی معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌ها را هم، به سمت آن کشیده ایم.

او با بیان این که کشور در تولید چادر خودکفا نشده است، افزود: اگر بخواهیم در بهترین حالت به موضوع تولید چادر در کشور نگاه کنیم باید گفت به طور سالانه، به تولید ده میلیون متر مربع چادر می‌پردازیم که بعضی معتقد هستند این عدد، کمتر است. این در حالی است که حداقل نیاز کشور، چهل میلیون متر مربع است و قرار بود تا آخر تابستان، این عدد دوبرابر شده و با یکی دو اقدام درنظر گرفته شده در پایان دولت، این عدد به سه برابر نزدیک شود. چون به عنوان سیاست‌گذار و ناظر، اشکالات موجود در این سیستم را هم در بخش عمومی و دولتی و هم خصوصی پیدا کردیم و تلاش می‌کنیم که اقدامات لازم برای این منظور صورت بگیرند. اما باید بدانیم که به واردات چادر مشکی نیاز داریم و همین موضوع، باعث افزایش قیمت آن می‌شود و مشکلاتی را در کف بازار رقم می‌زند. بنابراین، در زمینه نظارت به عنوان یکی از مطالبات از نظام پوشاک در کشور، در حال رفتن به سوی نظارت پلتفرمی و هوشمند هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۰ تير ۱۴۰۲
الان مصرف چادر مشکی و خود چادر بشدت کاهش یافته و همین تولید هم جوابگو هستش ولی موضوع فقط چادر مشکی نیست چون همراه اینها کریپ مانتویی و لباسی هم جزو تولیدات همین کارخونه هاست که اونو کمبود داریم.
ولی باید یاد بگیریم صداقت داشته باشیم و ماسمالی نکنیم چون علت اصلی واردات بعلت بی‌کیفیت بودن محصولات داخلی چادر مشکی هستش که نهایتا مصرف کننده رضایت نداره 1.اول اینکه وزن سنگین دارد 2.چروک می‌شود 3. گرد و غبار میگیره 4.رنگش سیاهی قابل قبول رو نداره (جت بلک نیست) 5. بعد شستشو یکدستی خودش رو از دست میده 6.نهایتا مشتری ناراضی و گلایه مند میشه (یعنی خرید بعدی در کار نیست). 7. 90درصد مصرف کننده ها کنار گذاشتن خود چادرها رو. 8.تنوع و خلاقیت در طرح و نقشه و بافت نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۰:۱۳ ۱۰ تير ۱۴۰۲
ببینید واردات دست کی هست جواب میگیرید البته اگه جرات این کار رو دارید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۰ تير ۱۴۰۲
شاید دست مافیای خودرو!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۰ تير ۱۴۰۲
چادر = ححاب کامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۰ تير ۱۴۰۲
ولی ماشاا...در هر چه لباس جلو باز و نازک و پیراهن و شلوار خانمها و شلوار پاره و .....خودکفا هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۰ تير ۱۴۰۲
مردم اکثریت چادری نیستن چادر برای طالبان و داعش بیشتر کاریی داره پول نفت ما هزینه واردات میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۰ تير ۱۴۰۲
حالت خوش نیست عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۰ تير ۱۴۰۲
ساده ترین و معمولی ترین چادر مشکی بالای ۲میلیون هزینه دارد. در حالی که فقط با 500هزار تومن میشود مانتویی جوان پسند در رنگ و مدلهای روز تهیه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۰ تير ۱۴۰۲
خوب چرا تولید کننده ی یه کشور اسلامی نباید در تولید چادر پیشتاز باشد کم کاری تولید کنندگان قابل دفاع نیست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۱۱ ۱۰ تير ۱۴۰۲
دیروز رفتیم مولوی چادر بگیریم چادری که سال پیش خریدیم 700 الان همونو گفت 1800 طرح دارها زیر 4 تومن نبود بعد انتظار دارین ملت با حجاب بمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۰ تير ۱۴۰۲
یه سرچ بکن چادر ارزان هم پیدا میشه
آخرین اخبار