چشمه دِن تَنگ گیران فنوج ظرفیتی بی نظیر برای جذب گردشگران

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فنوج، چشمه آب معدنی دِن تَنگ گیران را ظرفیتی بی نظیر برای جذب گردشگران در این شهرستان بیان کرد.

 اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، یوسف رئیسی با اشاره به ظرفیت بالای چشمه‌های آبگرم ومعدنی برای جذب گردشگران، گفت: یکی از چشمه‌های آبگرم متعدد شهرستان فنوج چشمه آب زلال و کاملا معدنی" دِن تَنگ" واقع در روستای گردشگری گیران بخش کتیج است.

او افزود: وجود طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع در اطراف این چشمه آب گرم و معدنی، جذابیت‌های این ظرفیت شهرستان را دو چندان کرده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فنوج ادامه داد: چشمه‌ها به تنهایی عامل جذب گردشگران زیادی هستند، این چشمه که در حدود ۷۷ کیلومتری جنوب غربی شھرستان فنوج واقع شدہ است به صورت آب آبشاری کوچک از دھانه غارمانندی ازدل کوہ خارج می‌شود. 

این مسئول گفت: اطراف این چشمه یک حوضچه سنگی ظرف مانند، سرسرہ زیبای سنگی ومحل سنگ انداختن معروف بیوہ (جنوزام) است.

به گفته وی؛ آب این چشمه در فصول مختلف سال جاری و دائمی می‌باشد و به اذعان بزرگان و اھالی روستای گیران درطول تاریخ ھرگز خشکی به خود ندیدہ است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فنوج بیان کرد: برای دسترسی آسان‌تر گردشگران به این منطقه نیاز به مساعدت و ھمراھی ادارہ راہ شھرستان است تا ۲ کیلومتر خاکی فاصله تا روستا را تسطیح کند تا از این طریق بتوانیم ھر چه بیشتر این مکان گردشگری و بکر را معرفی کنیم.

         

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار