در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حمایت از زنجیره امنیت غذایی در حوزه آبزی پروری و کشاورزی

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تاکنون بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد طرح‌های اشتغال ایجاد شده در مناطق مختلف کشور پایدار بوده‌اند.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال گذشته یکی از بزرگترین تفاهم‌نامه بانکی با بنیاد برکت به امضاء رسید که نتیجه آن اجرای ۳۰۰ هزار طرح اقتصادی و اجتماعی شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های اقتصادی و اجتماعی در تمام استان‌های کشور در قالب بیش از ۹۰ درصد شهرستان‌های کشور و حدود ۱۴ هزار روستا انجام شد گفت: این طرح‌ها در قالب طرح‌های خرد و خانگی بودند که به حل مسائل اجتماعی مناطق محروم کمک کرد.

ترکمانه گفت: طرح‌هایی مثل بازگشت به روستا طرحی بود که کمک کرد تعداد زیادی از خانواده‌ها برای اینکه بتوانند کسب و کاری داشته باشند با حمایت‌های انجام شده به روستای خود برگشتند و از حاشیه نشینی دور شدند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه امسال بنیاد برکت در مسیر حل مسئله اجتماعی و اقتصادی مردم به کمک خود مردم حرکت می‌کند گفت: با کمک خود مردم و با اجرای طرح‌های اقتصادی محور در دو حوزه اصلی زنجیره سبز و زنجیره آبی متمرکز بر آبزی پروری و کشاورزی که به امنیت غذایی کمک می‌کند، ایجاد اشتغال گسترده‌ای خواهیم داشت.

وی افزود: قریب به چهارصد هزار فرصت شغلی در کنار این زنجیره‌ها برای امسال توسط بنیاد برکت ایجاد خواهد شد.

ترکمانه گفت: تمام شغل‌های ایجاد شده توسط شبکه تسهیل گران که حدود هزار نفر در سراسر کشور هستند رصد انجام می‌شود و زمانی که افراد انتخاب می‌شوند و تامین مالی انجام می‌شود تا سه سال این رصد ادامه دارد تا اطمینان کافی برای پایداری طرح‌ها ایجاد شود.

وی اظهار کرد: همه طرح‌ها در سامانه رصد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ثبت می‌شود و توسط این سامانه مجدد بررسی می‌شود تا اطمینان کافی حاصل شود که طرح‌ها پایدار هستند 

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تاکنون بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد طرح‌ها پایدار بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار