روزنامه‌نگار آمریکایی: اوکراین بیش از ۱۰۰ سال برای بازپس‌گیری قلمرو خود زمان می‌خواهد

یک روزنامه‌نگار برجسته آمریکا از کمک مالی واشنگتن به کی‌یف انتقاد کرد و گفت که زمان طولانی برای بازپس‌گیری قلمرو اوکراین نیاز است.

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی، با بیان آنکه  ناتوانی کی‌یف در نفوذ به خطوط دفاعی روسیه باید به عنوان یک زنگ بیدارباش در واشنگتن باشد، گفت که نیرو‌های اوکراینی در ده روز گذشته تنها موفق به تصرف دو مایل مربع از زمین‌های تحت کنترل روسیه شده‌اند.

 به گزارش آرتی، سیمور هرش همچنین تاکید داشت که در دو هفته قبل، ارتش اوکراین تنها ۴۴ مایل مربع از قلمرو روسیه را گرفت که بیشتر آن زمین‌های باز پیش از اولین خطوط دفاعی چندگانه روسیه بود. سیمور هرش همچنین با اشاره به آنکه روسیه اکنون ۴۰ هزار مایل مربع قلمرو در اختیار دارد، اعلام کرد که یک مقام آگاه به او گفت که اوکراین بیش از ۱۱۷ سال زمان نیاز دارد تا بتواند زمین‌های خود  را از روسیه پس بگیرد.

این روزنامه‌نگار کهنه‌کار در پایان گفت که «فاجعه در حال وقوع در اوکراین باید زنگ خطری برای قانون‌گذاران آمریکایی باشد که مایلند، به امید معجزه‌ای که نخواهد رسید، میلیارد‌ها دلار به کی‌یف بدهند. زمان آن فرا رسیده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اعتراف کند که تقریباً بیش از ۱۵۰ میلیارد دلاری که دولت او تا کنون برای تسلیح اوکراین صرف کرده است، سرمایه‌گذاری بسیار بدی بوده است.»

اوکراین ضدحمله مورد انتظار خود را اوایل ژوئن (ماه جاری) آغاز کرد و با استفاده از تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان، وسایل نقلیه جنگی پیاده نظام بردلی و سایر سخت افزار‌های غربی به مواضع روسیه در امتداد خط مقدم از دونتسک تا خرسون حمله کرد. این حمله برای کی یف گران تمام شد و شورای امنیت روسیه تلفات اوکراینی را تا هفته گذشته ۱۳ هزار سرباز تخمین زد. اما مسکو می‌گوید نیرو‌های اوکراینی با حمله و بدون پشتیبانی هوایی، نتوانسته‌اند بر شبکه چند لایه سنگرها، موانع و مکان‌های زرهی ساخته شده توسط روسیه از سال گذشته غلبه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۹ تير ۱۴۰۲
روزنامه‌نگار آمریکایی: اوکراین بیش از ۱۰۰ سال برای بازپس‌گیری قلمرو خود زمان می‌خواهد
هه هه هه....
آخرین اخبار