افزایش مشارکت خیّرین و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت بر نقش مشارکت خیّرین در ارتقای سطح سلامت جامعه، تاکید کرد.

محمدجواد حیدری پور، مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت گفت: در سال‌های اخیر اخبار خیّرین و کمک‌های آنان به حوزه سلامت، از پررنگ‌ترین اخبار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پایگاه اطلاع رسانی وبدا بوده است و مسئولان حوزه سلامت کشور و مسئولان دانشگاه‌ها نیز به این امر توجه ویژه‌ای داشته اند.

وی رویکرد کنونی نسبت به مشارکت‌های مردمی و مشارکت خیّرین در ارتقای سطح سلامت را موضوعی مهم عنوان کرد که به مسئولان رده بالای کشور نیز انتقال یافته و این امر را نشان از اهمیت مشارکت‌های مردمی قلمداد کرد.

حیدری پور با اشاره به تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تقویت و توسعه مشارکت‌های مردمی و نقش خیّرین در پیشبرد هر چه بهتر اهداف سلامت محور، ادامه داد: مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، تنها مجموعه غیردولتی در مجموعه وزارت بهداشت است که خیّرین در آن حضور دارند و پایگاهی مردمی و اجتماعی محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده، اتفاقات خوبی در حیطه خیّرین و سازمان‌های مردم نهاد رقم خورد و این امر با تلاش و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و مجموعه خیّرین سلامت در دسترس خواهد بود.

حیدری پور همچنین از افزایش چشمگیر مشارکت خیّرین و سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد اهداف حوزه سلامت، در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

در این نشست، نوروزی، نماینده استاندار فارس در امور اداری و مالیاتی خیریه‌ها و سمن‌های فارس نیز به بیان قوانین اداری مرتبط با سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت و مباحثی در این حوزه پرداخت.

در ادامه، حمیدرضا قاسم پور، معاون مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز بیان کرد: نشست‌های هم اندیشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی قطب پنج کشور در حیطه خیّرین سلامت، به صورت فصلی و مُدَون به میزبانی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور برگزار می‌شود که نخستین نشست در شیراز و دومین نشست در بوشهر برگزار شده و اکنون نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میزبان سومین دوره از این سلسله نشست‌ها بوده است.

گفتنی است، بررسی چالش‌ها و مسائل مرتبط با ارائه خدمت خیّرین حوزه سلامت و ارائه مطالبی در این زمینه از سوی مهندس محمدعلی قناعت پیشه، رییس اداره خیّرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از دیگر محور‌های برگزاری این نشست بود.

محمدجواد حیدری پور، مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت با همراهی دکتر حمیدرضا قاسم پور، معاون مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این سفر، از بیمارستان در حال ساخت حضرت رسول اعظم (ص) و مرکز تسکین طبی (هاس پیس) بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز، بازدید کرد.

سومین نشست هم اندیشی مدیران سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی قطب پنج کشور، در تاریخ هفتم تیر ۱۴۰۲، با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی شیراز، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جهرم، فسا، لار و گراش، در مجتمع آموزشی، فرهنگی و رفاهی ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار