خطیب نماز عید سعید قربان ایلام:

مسئولان در راستای تثبیت قیمت‌ها تلاش کنند

خطیب نماز عید سعید قربان ایلام با اشاره به تلاش‌ها و توجه دولت برای تامین معیشت مردم گفت: مسئولان در راستای تثبیت قیمت‌ها تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس اله سراج، خطیب نماز عید سعید قربان ایلام  در خطبه‌های نماز عید قربان شهر ایلام، با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها گفت: لازم است که مسوولان در راستای تثبیت قیمت‌ها تلاش کنند و از تغییر مکرر و لحظه‌ای قیمت کالا‌ها به عنوان یک مطالبه مهم مردم جلوگیری کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با سران قوه قضاییه، یادآور شد: ایشان در این دیدار به ۲ نکته مهم و حساسی اشاره کردند که نکته اول اینکه از طرف هیچ فرد، جناح یا گروه خاصی برای مردم بار روانی ایجاد نشود و در نکته دوم هم ایشان از مسئولان خواستند گزارش آماری بیان نکنند و ملاک را به قضاوت مردم بر اساس خروجی و عملکرد آن دستگاه بگذارند.

خطیب نماز عید قربان ایلام تاکید کرد: همواره در سخنان رهبری نکات ریز و تیزبینانه‌ای وجود دارد که اگر مسئولان به تمام این نکات بدون قید و شرط عمل می‌کردند کشور ایران الان به یک مدینه فاضله تبدیل شده بود و تمام یا بخش عمده‌ای از مشکلات این مملکت با عمل به توصیه‌های ایشان مرتفع می‌شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تغییر لحظه‌ای کالا‌ها و اقلام مورد نیاز، یک فشار روانی سنگین را بر مردم وارد می‌سازد و باید حاصل همه تلاش‌ها در سر سفره و زندگی روزمره مردم احساس شود.

حجت الاسلام والمسلمین سراج با انتقاد از وضعیت توزیع آب شرب شهر ایلام، گفت: به علت عدم توزیع متوازن و عادلانه برخی نقاط شهر در طول شبانه روز با مشکل دریافت آب مواجه است و در برخی مناطق وفور آب را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: مسئولان باید آگاه باشند که هرگونه کم کاری یا اهمال و سهل انگاری از سوی آن‌ها موجب نارضایتی و سرخوردگی مردم و این اشتباهات مسوولان به زعم مردم به پای نظام نوشته می‌شود.

خطیب نماز عید سعید قربان ایلام در خصوص فلسفه قربانی کردن هم توضیح داد: فلسفه عید قربان از آغاز خلقت بشر بر روی کره زمین بوده و در سوره مبارکه مائده خداوند از فرزندان آدم خواست برایش قربانی کنند و حضرت ابراهیم نیز فرزندش را در راه خداوند قربانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سراج اظهار کرد: در آیین یهود نیز دو نوع قربانی کردن دموی و غیر دموی دارند و در دین مسیحیت باور غلط و اشتباهی دارند مبنی بر اینکه حضرت مسیح خود را قربانی کرد تا مردمش در رفتار و کردار آزاد باشند و، اما در دین مبین اسلام نیت و هدف شخص از قربانی کردن مهمتر از ذبح دام است و پرودگار نیت فرد قربانی کننده را در نظر می‌گیرد.

نماز عید سعید قربان در مصلی بزرگ امام خمینی  با حضور اقشار مختلف مردم شهر ایلام برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.