در اعتراض به هتک حرمت به ساحت قرآن:

مغرب سفیر خود را از سوئد فراخواند

دولت مغرب در بیانیه‌ای اعلام کرد برای مدت زمان نامعلومی در اعتراض به هتک حرمت به ساحت قرآن در سوئد، سفیر خود در این کشور را فرامی‌خواند.

روز گذشته پلیس سوئد مجوز تجمعی را در خارج از مسجد استکهلم که برگزارکنندگان آن قصد داشتند قرآن را بسوزانند، صادر کرد. به همین مغرب اعلام کرد تا مدت زمان نامعلومی سفیر خود را از سوئد فرامی‌خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود ۲۰۰ تماشاگر شاهد بودند که یکی از دو برگزارکننده تجمع، صفحاتی از قرآن را پاره و کفش‌هایش را با آن پاک کرد و سپس آن را آتش زد.

گفته می‌شود برخی از حاضران در اعتراض به این اقدام هتاکانه فریاد «الله الاکبر» سر دادند و یک نفر در حالی که تلاش می‌کرد به سمت شخص هتاک سنگ پرتاب کند، توسط پلیس بازداشت شد.

این اقدام خشم ترکیه را برانگیخته است. هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در توئیتی این اقدام را محکوم کرد و گفت که اجازه دادن به اعتراضات ضد اسلامی به نام آزادی بیان «غیرقابل قبول» است.

پلیس سوئد فعلا شخص هتاک را به «تحریک یک گروه قومی یا ملی» و «نقض ممنوعیت آتش‌سوزی» متهم کرده و تحت بازجویی قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۸ تير ۱۴۰۲
ما هم باید در خیابان های تهران و جلوی لانه فساد آنها پرچم منحوس متوحش شان را به آتش بکشیم.# ما معتقد به آزادی بیان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۸ تير ۱۴۰۲
لعنت براین آزادی غرب
آخرین اخبار