پاسخ به شبهات فضای مجازی با علم و استدلال

فرماندار سیرجان موضوع مهم جامعه امروزی را فضای مجازی و پاسخ به شبهات این حوزه دانست و گفت: باید با علم و استدلال به شبهات فضای مجازی پاسخ داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سیرجان همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، طی نشستی با مدیر و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان دیدار و گفت و گو کرد.

علی یعقوبی پور، فرماندار سیرجان در این نشست ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به همه فعالان این عرصه گفت: افرادی که به هر طریق تریبونی در اختیار دارند، باید به نحو صحیح از آن به نفع منافع مردم و شهرستان استفاده کنند.

او با اشاره به جهاد تبیین، افزود: طی ماه‌های آینده آیین‌های مختلف مذهبی از جمله: ایام عزاداری محرم و صفر را در پیش داریم و جهاد تبیین که دغدغه رهبری است باید مدنظر قرار گیرد و حتی در زمینه عزاداری و برگزاری آیین های مذهبی نیز نسبت به قبل و بعد از انقلاب مقایسه شود.

فرماندار سیرجان با اشاره به تبیین و شاخصه‌های قدرت حکومت‌ها افزود: یکی از شاخصه‌های قدرت حکومت‌ها، موقعیت جغرافیایی حکومت‌ها است که ایران به لطف پروردگار در موقعیت ژئوپلیتیک و حساس در منطقه قرار گرفته است و یکی دیگر از شاخصه ها مردمی بودن است که خیلی از دشمنان ما از آن محروم بوده  اند. 

 او با اشاره به اینکه دشمنان فکر می کنند انقلاب اسلامی ایران، همانند انقلاب‌های دیگر صعود و سقوط دارد؛ اما باید بدانند این انقلاب هنوز هم به دست مردم و با رای اثرگذار آن‌ها پابرجا مانده و دلیل استمرار و تداوم انقلاب اسلامی نیز همین مردمی بودن آن است. 

فرماندار سیرجان با اشاره به اهمیت مردمی بودن مسئولان و جدا نشدن از مردم، تصریح کرد: در هر میدان و صحنه‌ای از انقلاب که مردم در کنار مسئولان  هستند، نظام پیروز میدان بود؛ بنابراین باید زمینه مشارکت و همکاری تشکل‌های مردم نهاد را بیشتر از گذشته فراهم کنیم.

او بیان داشت: اگر مردم در کنار حکومت‌ها باشند، نظام‌ها مقتدر هستند و فعالیت‌هایی که شما در سازمان تبلیغات اسلامی انجام داده اید با حضور مردم است  و این حضور و مشارکت به عنوان یکی از مولفه‌های جذب حداکثری است.

 یعقوبی پور با بیان اینکه 50 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و بانوان و نوجوانان مخاطب اصلی تبلیغات اسلامی در عصر فعلی هستند، گفت: بانوان اگر در سمت‌های مدیریتی یا تصمیمی‌گیری قرار گیرند و فضای فعالیت را برای آن‌ها باز کنیم، در میدان عمل شاهد پیشرفت و توسعه خواهیم بود و به مشکلات کمتری بر می‌خوریم.

او موضوع دیگر و مهم جامعه امروزی را فضای مجازی و پاسخ به شبهات این حوزه دانست و بیان داشت: باید با علم، آگاهی و استدلال به شبهات فضای مجازی پاسخ داد و جامعه روحانیت که سخنران و صاحب منبر هستند باید به علم روز و مسائل اجتماعی واقف باشند و در کنار ذکر و بیان مصائب امامان، به این موضوعات بپردازند تا بخشی از ماموریت و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را انجام شود.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با بیان اینکه فعالیت جزیره‌ای دستگاه‌ها باعث ایجاد آفت می‌شود، افزود: برای تأثیرگذاری بیشتر بر جامعه هدف، تمام دستگاه‌های متولی فرهنگ باید با تهیه و تدوین نقشه جامع و حرکت در این مسیر  از جزیره‌ای عمل کردن بپرهیزند و توصیه می کنم با ایجاد هم افزایی، فعالیت‌ها را با هماهنگی ارگان‌های مرتبط انجام دهیم تا موازی کاری صورت نگیرد و به جامعه با هدف بیشتری پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام شهابی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان  سیرجان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه گفت: طی سال‌های گذشته طرح‌های مهمی همچون محله همدل یک، اوج و با نور به صورت سراسری در کشور برگزار شد که هدف از اجرای این طرح‌ها مردمی سازی امور و به میدان آوردن اقشار مختلف مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار